۱۷ آذر ۱۳۸۹، ۱۱:۵۲

تحریف اشعار عاشورایی دسیسه دشمنان است

تحریف اشعار عاشورایی دسیسه دشمنان است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گلستان اعلام کرد: تحریف و دستکاری در اشعار عاشورا، امام حسین (ع) و کربلا کار دشمنان برای دوری جامعه اسلامی به خصوص نسل جوان از اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح چهارشنبه در جمع مداحان استان افزود: اشعار و مدیحه سرایی، بسیار حساس است و می تواند نقش خوبی ایفا کند و خود کربلا نیز بسیار مهم است و اسلام نیز از کربلا باقی مانده است.

به گفته وی، یکی از گروه هایی که باعث ماندگاری عاشورا و حادثه کربلا بوده اند و در طول زمان نیز امتداد پیدا کرده، مداحان بوده اند که نسل به نسل این اشعار چرخیده و امروز به ما رسیده است.
 
وی ادامه داد: همچنین ائمه در خصوص شعرا و تشویق آنان که در مدح و ثنای امام حسین (ع) و حادثه و قیام عاشورا شعر گفته اند، سخنان و بیانات زیادی دارند.
 
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شاعران باید در شعرها و بیان آن خلوص داشته باشند و این خدمت را جزء‌ با آخرت و امام حسین (ع) معامله نکنند.
 
آیت الله نورمفیدی گفت: مداحان قبل از مداحی و روضه خوانی مطالعه داشته باشند تا اشعاری که می خوانند برای مردم فایده داشته باشد.
 
امام جمعه گرگان افزود: شما مداحان می توانید از نعمتی که خداوند به شما داده، استفاده و ثواب بهینه را ببرید و قدر مداحی خود در ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) را بدانید.
 
وی اظهار داشت: شما مداحان باید دست خود را از این سرمایه الهی برای آخرت خود پر کنید.
کد خبر 1206599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha