۲۵ دی ۱۳۸۹، ۱۰:۲۷

مستند "دریچه‌ای به قلب کبیر کوه" در مرکز ایلام تولید شد

مستند "دریچه‌ای به قلب کبیر کوه" در مرکز ایلام تولید شد

فیلم مستند "دریچه‌ای به قلب کبیر کوه" با نگاهی به غار آغامیر در صدا و سیمای مرکز ایلام تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نورمحمدی، کارگردان مستند "دریچه‌ای به قلب کبیر کوه" در این باره گفت: با توجه به سخت بودن دسترسی به غار آغامیر کبیر کوه، اکوسیستم و تنوع حیات‌وحش در این غار بکر و دست نخورده باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: در این مستند 30 دقیقه‌ای ابعاد مختلف غار آغامیر از جمله ویژگی زمین‌شناسی و ... جزء غارهای بی‌نظیر دنیا محسوب شده و همچنین وجود خفاش‌ها، عنکبوت و پروانه‌های منحصر به فرد به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان با اشاره به دو ماه تحقیق میدانی و پیش تولید این مستند گفت: تصویربرداری این مستند با توجه به صعب العبور بودن مسیر از ابتدای آبان تا اوایل آذر ماه به طول انجامید. از پشت صحنه تولید این مستند تصاویری تهیه شده که قرار است در ساخت تیتراژ فیلم از آنها استفاده شود.

نورمحمدی با اشاره به نظارت و راهنمایی محمدرضا اصلانی گفت: از آقای اصلانی قدردانی می‌کنم. قرار است متن گفتار این مستند را یکی از گویندگان برجسته بخواند.

تهیه‌کنندگی این مستند را محمدرضا فریادی برعهده داشته است و دیگر عوامل این پروژه عبارتند از صدابردار: مهرداد نورمحمدی، تصویربردار: روح الله محمدی، تدوین: جواد زارعی تدوینگر، مجری طرح: محسن آزادی‌پور و صمد رحیمی‌پور.

کد خبر 1232092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha