۱ بهمن ۱۳۸۹، ۹:۵۵

قالیباف اصل با مهر عنوان کرد:

افزایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه/ میزان افزایش سرمایه شرکتها با بورس

افزایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه/ میزان افزایش سرمایه شرکتها با بورس

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه کشور تاکیدکرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکتها از طریق بورس صورت گرفته که در 9 ماهه ابتدای امسال این رقم به 1700 میلیارد تومان رسید.

حسن قالیباف اصل در گفتگو با مهر یکی از مباحث مهم اقتصادی را بحث تامین مالی عنوان کرد و گفت: با توجه به اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، دیگر دولت مجاز به سرمایه گذاری نیست بنابراین موضوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه اهمیت می یابد.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار واگذاری سهام شرکتهای دولتی، عرضه های اولیه و افزایش سرمایه شرکتها در بورس را هم به نوعی تامین مالی از طریق بازار سرمایه کشور دانست و عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکتها از طریق بورس صورت گرفته و در 9 ماهه ابتدای امسال این رقم به 1700 میلیارد تومان رسید که رشد مناسبی ارزیابی می شود.

وی با تاکید بر تغییر دیدگاهها نسبت به بورس برای تامین مالی و اینکه بورس فقط محل معاملات نیست و مکانی برای تامین مالی فعالیتها و بنگاههای اقتصادی است، تصریح کرد: دیدگاهها نسبت به شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص، تضامنی و با مسئولیت محدود باید تغییر کند.

به گفته قالیباف اصل شرکتهای بورسی که تحت نظارت سازمان بورس قرار دارند، دائما اطلاعات ارائه و شفاف سازی می کنند و ریسک آنها هم پائین است، شرکتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص در بازارهای پیشرفته نمی توانند اوراق منتشر و تامین مالی کنند.

این مقام مسئول در بازار سرمایه کشور با اشاره به اینکه تامین مالی عام برای شرکتهای سهامی عام و بورسی است، افزود: بازار سرمایه علاوه بر تامین مالی مستقیم یک علامت دهی برای تامین مالی از طریق سایر حوزه ها است.

وی نقش دولت را در تغییر مدل تامین مالی مهم ارزیابی کرد و افزود: بازار سرمایه محلی برای پذیهم اکنون اقتصاد کشور در حال حرکت به سمت سرمایه گذاری ها از طریق بازار سرمایه است. ره نویسی و تامین مالی است و تامین مالی نیز فقط از طریق انتشار سهام انجام نمی شود، بلکه شرکتها می توانند اوراق مشارکت منتشر کنند.

کد خبر 1236679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha