۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۹:۴۰

شاملی:

منطقه شرق اصفهان کانون بحرانی بیابان‌زایی است

منطقه شرق اصفهان کانون بحرانی بیابان‌زایی است

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: منطقه شرق اصفهان کانون‌ بحرانی بیابان‌زایی در استان به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، محمدحسین شاملی بعدازظهر یکشنبه در همایش توجیهی بیابان‌زایی شرق اصفهان که در ایستگاه بیابان‌زدایی منطقه سجزی برگزار شد، اظهار داشت: دلیل اصلی بحرانی شدن شرق اصفهان، رعایت نشدن حق‌آبه‌های این منطقه است.

وی منطقه شرق اصفهان را از کانونهای بحرانی بیابان‌زایی استان دانست و افزود: با مدیریت بر حوزه آبخیز می‌توان از ایجاد کانون‌های بحرانی در منطقه شرق اصفهان جلوگیری کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان دشت سجزی را کانون بحرانی استان اعلام کرد و بیان داشت: با انتقال کوره‌های تولید گچ، اعتبار لازم برای طرح‌های بیابان‌زدایی، انتقال پساب به منظور آبیاری گونه‌های سازگار در این منطقه و ایجاد ایستگاه هواشناسی، می‌توان معضل دشت سجزی را برای همیشه رفع کرد.

وی تصریح کرد: در 16 کانون بحرانی استان اصفهان، حدود 200 هزار هکتار جنگل‌کاری و نهال‌کاری شده است.

شاملی تاکید کرد: حدود سه هزار و 500 هکتار از کانون‌های بحرانی استان اصفهان با کاشت 700 هزار اصله نهال در شهرستان‌های آران و بیدگل و نایین و همچنین شرق اصفهان نهال‌کاری شده است.

کد خبر 1273675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha