۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۲۲:۱۲

محققیان خبر داد:

95 درصد شرکتهای ایرانی از نمایشگاه حلال مالزی رضایت دارند

95 درصد شرکتهای ایرانی از نمایشگاه حلال مالزی رضایت دارند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: بیش از 95 درصد شرکتهای ایرانی از حضور در هشتمین نمایشگاه حلال مالزی رضایت داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر از شیراز، رسول محققیان افزود: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی که طی چهار روز در مرکز نمایشگاهی KLCC کوالالامپور دایر شد، با رضایت 95 درصدی شرکت کنندگان پاویون ایران همراه بود.  

وی اظهار داشت: در پایان روز چهارم نمایشگاه، اکثریت شرکت‌های حاضر در پاویون ایران که در نظرسنجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان شرکت کردند، حضور در این رویداد بین‌المللی را مثمر ثمر دانستند و برای حضور در دوره بعدی اعلام آمادگی کردند.      

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این شرکت به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی کشور مالزی (MATRADE) برای هفتمین سال متوالی اقدام به برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی کرد.  

به گزارش مهر، این نمایشگاه میزبان 340 شرکت از کشورهای مالزی، ایران، فلسطین، چین، تایلند، ژاپن، هند، صربستان، هنگ کنگ، ویتنام، بلژیک، هلند، آفریقای جنوبی، پاکستان، مصر، تایوان، فیلیپین، ترکیه، امارات متحده عربی، یمن، لهستان، اندونزی، سنگاپور، شیلی، آلمان، انگلستان، فرانسه، آلبانی، بورکینافاسو، سریلانکا، سودان، آرژانتین، برزیل و هنگ کنگ بود که در زمینه مواد غذایی، محصولات آرایشی بهداشتی، سرمایه‌گذاری و بانکداری اسلامی، هتل‌ها و رستوران‌ها، کشتارگاه‌ها، ارائه دهندگان خدمات کترینگ، مؤسسات و انجمن‌های فعال در بخش حلال و ماشین‌آلات تهیه، فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی به ارائه محصولات و خدمات خود پرداختند. 

در این دوره 10 شرکت ایرانی از استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف صنایع غذایی از جمله تولید انواع خرما، نوشیدنی، فرآورده‌های لبنی، بیسکوییت و شکلات، فرآورده‌های پروتئینی، ماکارونی و انواع خشکبار حضور داشتند.  

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه حلال جهان که پذیرای بازدید کنندگان بسیاری از سراسر دنیا است، دروازه نفوذ به بازار صنعت غذایی 600 میلیونی کشورهای عضو آسه‌آن (اتحادیه جنوب شرقی آسیا) محسوب می‌شود.

در این راستا کشور مالزی از سال 2006 میلادی و از طریق حمایت‌های دولت در زمینه صنعت غذای حلال و بازار جهانی آن سرمایه‌گذاری فراوانی داشته و تلاش دارد با برگزاری اجلاس و نمایشگاه‌های سالانه در این خصوص خود را به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولید کننده غذای حلال در جهان مطرح کند.

کد خبر 1308772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha