۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۸:۱۵

در نامه به بان کی مون مطرح شد:

درخواست ایران برای اقدام قاطع سازمان ملل دربرابر جنایت اخیر صهیونیستها

درخواست ایران برای اقدام قاطع سازمان ملل دربرابر جنایت اخیر صهیونیستها

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد طی نامه های جداگانه ای به بان کی مون دبیرکل ، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد : جامعه بین المللی باید قاطعانه در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار اخیر مردم کشورهای منطقه واکنش نشان دهد .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی نماینده دائم کشورمان تصریح کرد:رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده مردم در بلندیهای جولان و مرزهای لبنان ، رام الله و غزه که از طریق تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم ابراز می کردند ، جنایت دیگری در کارنامه خود ثبت کرد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح کرد : این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به فهرست طولانی جنایتهای این رژیم شامل تجاوز ،اشغال ، ترور ،تروریسم دولتی ،شکنجه ،آدم ربائی و انواع جنایتهای فجیع که نقض حقوق اساسی بشر، حقوق بشردوستانه و اصول بنیادین منشور ملل متحد  محسوب می شود ،افزوده می شود.
 
محمد خزاعی  تاکید کرد : لازم است اقدامات جدی و محکمی در مورد جنایات رژیم اشغالگر قدس صورت گیرد .
 
سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان این نامه خواستار واکنش و اقدام قاطع ارکان سازمان ملل متحد در برابر نقض حقوق بشر و  کشتار مردم بی گناه توسط رژیم صهیونیستی که از حمایت گسترده امریکا و همپیمانانش برخوردار است ،شد.
 
محمد خزاعی همچنین از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل منتشر شود.
کد خبر 1314604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha