۳۰ آبان ۱۳۸۳، ۱۲:۰۸

معاون هماهنگ كننده منطقه مقاومت بسيج تهران خبر داد:

در هفته بسيج120 هزار بسيجي تهران در رزمايش اقتدار و امنيت شركت مي كنند

معاون هماهنگ كننده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ اعلام كرد: 120 هزار بسيجي تهران بزرگ در قالب 320 گردان عاشورا و الزهرا (س) رزمايش بزرگ اقتدار و امنيت را برگزار مي كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر" سردار سرتيپ احمد ذوالقدر روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: اين رزمايش در چهارمين روز از هفته بسيج در منطقه اي به مساحت 6 كيلومتر از اتوبان صالح آباد بهشت زهرا (س) تا پل شهيد صنيع خاني برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: 120 گردان خواهران و 180 گردان برادران در اين رزمايش حضور داشته و گردان هاي عاشورا آموزش هاي دفاع از كوي و برزن را كه فرا گرفته اند در اين رزمايش به صورت عملي اجرا خواهند كرد.

سردار ذوالقدر تصريح كرد: در اين رزمايش همچنين براي اولين بار بخشي از نيروهاي هوابرد بسيج، خلبانان آموزش ديده بسيج، چتربازان بسيجي و گروهان هاي آموزش ديده غواصي بسيجي كه با نيروي دريايي سپاه همكاري دارند توان خود را به نمايش خواهند گذاشت.

معاون هماهنگ كننده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ اضافه كرد: در اين رزمايش نوع جديدي از رژه با عنوان رژه حماسي بدون موزيك و همراه با شعارهاي حماسي توسط نيروهاي بسيجي تهران به نمايش گذاشته مي شود.

وي ادامه داد: بخشي از تجهيزات نيمه سنگين نيروي مقاومت بسيج براي دفاع از كشور نيز براي اولين بار در اين رزمايش به نمايش درخواهد آمد.

سردار ذوالقدر با اشاره به اينكه يك ميليون و 200 هزار بسيجي در منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ در قالب گروه هاي مقاومت، گردان هاي عاشورا و الزهرا (س)، بسيج وزارتخانه و ادارات و دانش آموزي سازماندهي شده اند.

وي سهم منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ از ارتش 20 ميليوني را يك ميليون و 500 هزار نفر اعلام و ابراز اميدواري كرد تا پايان سال جاري اين ميزان بسيجي در منطقه مقاومت تهران بزرگ ساماندهي خواهند شد.

معاون هماهنگ كننده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ گفت: 15 هزار و 968 گروه مقاومت 22 نفره در محلات تهران فعال هستند و 395 گردان عاشورا و 234 گردان الزهرا (س) نيز در اين منطقه پيش بيني و ايجاد شده است.

سردار ذوالقدر با اشاره به آموزش هاي ارايه شده به نيروهاي بسيجي تهران بزرگ افزود: 150 هزار نفر در آموزش مدارس با نام دفاع مدارس آموزش ديده اند، بخشي از آموزش ها نيز مربوط به طرح معرفت بوده كه براي ارتقا سطح آگاهي هاي علمي، عقيدتي و رزمي بسيجيان اجرا شده است.

وي تاكيد كرد: منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ در سال 1383 130 هزار نفر بسيجي جديد را تا كنون جذب و در قالب رده هاي مقاومت سازماندهي كرده است.

سردار ذوالقدر با اشاره به همكاري بسيجيان در زمينه بر خورد با سايت هاي مبتذل و مستهجن با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تا كنون تعداد زيادي از اين سايت ها شناسايي و با هماهنگي وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات بسته شده اند.

معاون هماهنگ كننده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ اضافه كرد: 59 هزار مو رد برخورد با ناهنجاري ها و تشكيل پرونده و معرفي به دستگاه قضايي نيز از ديگر فعاليت هاي ديگر بسيج منطقه مقاومت تهران بزرگ است.

وي تاكيد كرد: برخي از دستگاه ها و نهادها از جمله شهرداري تهران آمادگي خود را براي بكارگيري بسيجيان بيكار اعلام كرده اند كه با هدايت پايگاه هاي مقاومت از اين طريق براي عده اي از بسيجيان كاريابي صورت گرفته است.

کد خبر 131655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha