۲ آذر ۱۳۸۳، ۱۲:۵۷

مشاور رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با " مهر " خبر داد :

بازسازي سالانه 33 پروژه مدرسه سازي در شهر تهران

مشاور رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اينكه سالانه 33 پروژه مدرسه سازي در شهر تهران در حال تخريب و بازسازي است ، گفت : در حال حاضر اكثر مدارس شهر تهران در برابر زلزله مقاوم نيستند و هر چند كه آمار ساخت و ساز شهر تهران نسبت به آمار ساخت و ساز استان هاي ديگر كشور آمار نسبتا خوبي است ، اما پاسخگوي نياز دانش آموزان شهر تهران نيست.

نادر پورقربان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با تاكيد بر اينكه بيش از 500 مدرسه در شهر تهران قدمتي بيش از 40 سال دارند ، افزود : اين مدارس از نظر سازمان تجهيز ، توسعه و نوسازي مدارس نبايد به عنوان ساختمان مدرسه مورد بهره برداري قرار بگيرند.

وي با اشاره به اينكه تراكم استاندارد در كلاس درس كشور 30 نفر است ، گفت : تراكم داير شهر تهران  9 / 28 نفر در هر كلاس درس است در حاليكه تراكم دانش آموزي در سيستان و بلوچستان 2 / 24 نفر و در هرمزگان 3 / 25 نفر در كلاس درس است.

مشاور رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تاكيد بر اينكه اعتبارات عمراني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سالانه 11 ميليارد تومان است ، افزود : براي خريد مدارس استيجاري و بازسازي مدارسي با قدمت بيش از 40 سال اعتباري حدود 420 ميليارد تومان نياز است كه با توجه به اعتبارات عمراني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بيش از 39 سال زمان براي خريد مدارس استيجاري و بازسازي مدارس نياز است.

وي در خاتمه گفت : دولت به تنهايي نمي تواند مشكل كمبود فضاهاي آموزشي را برطرف كند و اگر خيرين مدرسه ساز نبودند وزارت آموزش و پرورش با بحران هاي شديدي رو به رو مي شد.

کد خبر 132191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha