۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۸:۲۶

آیت‌الله یزدی:

وضعیت ائمه جماعات در قم مطلوب نیست

وضعیت ائمه جماعات در قم مطلوب نیست

قم - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری از وضعیت ائمه جماعات استان قم و نبود تشکیلات منسجم برای رسیدگی به امور آنها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد یزدی شامگاه شنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: هر وقتی که صحبت از ائمه جماعات قم می‌شود من نگران هستم و با خودم می‌گویم که شاید به وظایف خودم به عنوان یک طلبه و عضو جامعه مدرسین عمل نکرده‌ام.

وی که وضعیت کنونی ائمه جماعات قم را به بی‌سروسامانی تعبیر کرده بود، گفت: در برخی شهرهای کشور از جمله تهران و اصفهان تشکیلات منسجم و خوبی برای ائمه جماعات ایجاد شده که مشکلات آنها را حل و فصل می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین با انتقاد از عدم کارآیی درست شورای مرکزی ائمه جماعات اضافه کرد: اعضای شورای مرکزی ائمه جماعات با سنین بالا و مشاغلی زیادی که دارند به شکل عادی مسائلی را مطرح می‌کنند و جلساتی را برگزار می‌کنند اما تشکیلات خوبی در زمینه ائمه جماعات نداریم.

ائمه جماعات زندگی اجتماعی ندارند

آیت‌الله یزدی خطاب به ائمه جماعات مساجد استان قم گفت: شما زندگی اجتماعی ندارید، چون تشکیلات ائمه جماعات ندارید.

وی ادامه داد: وقتی فرمانده عالی رتبه جانباز بسیج و سپاه به من بگوید که اصلاح مشکلات بین بسیج و امام جماعت مسجد کار ما نیست و این بد است که من وارد این قضایا شوم و اصلاح کنم؛ من احساس شرمندگی می‌کنم.

وی تصریح کرد: بسیج و سپاه باید کار خودش را انجام دهد؛ چه کاری به کار منِ طلبه و روحانیت دارد. این سردار سپاه به من گفت که وقتی دعوایی به وجود آمد ما مجبور شدیم بین آنها اصلاح کنیم.

رئیس جامعه مدرسین خواستار تقویت تشکیلات ائمه جماعات استان قم شد و گفت: هر کار خیری که از مقام معظم رهبری خواسته شود ایشان کمک می‌کنند. اگر ائمه جماعات تشکیلات منظمی داشته باشند رهبری می‌تواند آنها را یاری کنند.

انتقاد از تبعیض بین ائمه جماعات

وی همچنین از تبعیض بین ائمه جماعات مساجد انتقاد کرد و افزود: مسجدی در قم داریم که عالی‌ترین و مجهزترین و پولدارترین مسجد است و یک مسجد هم وجود دارد که کسی احوال امام جماعت آن مسجد را نمی‌پرسد و وسایل آنها پر از گردوخاک است.

آیت‌الله یزدی افزود: این فاصله معقول نیست و باید شرایطی ایجاد شود که به هر دو ائمه جماعت رسیدگی شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: من خبر دارم که به برخی از ائمه جماعات رسیدگی عجیب و غریبی کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت ائمه جماعات مساجد استان قم مطلوب نیست، خطاب به اعضای شورای مرکزی ائمه جماعات گفت: سن شما بالاست و حال مساعدی ندارید. از جوان‌ترها کمک بگیرید و خودتان خط مشی را مشخص کنید و نظارت داشته باشید.

آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه کمک به مساجد نباید شخصی باشد، تصریح کرد: کشور ما کشوری است که مردمش آماده کمک به مسجد هستند و این من و شما هستیم که دچار ضعف هستیم.

کمک 100 میلیون تومانی به یکی از مساجد

وی همچنین با ذکر جریانی از کمک 100 میلیون تومانی یکی از افراد برای حل مشکل مسجدی در اصفهان گفت: این مسجد مشکل حقوقی داشت و نمی‌‌توانستیم این پول را در اختیار دست‌اندرکاران آن قرار دهیم.

وی گفت: من دوباره نامه‌ای به شخص کمک‌کننده فرستادم و او را مطلع کردم. این فرد هم به من گفت که این 100 میلیون تومان را در حسابی بگذارم و در جایی هزینه شود.

آیت‌الله یزدی در پایان پیشنهاد داد که یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نماینده جامعه در جلسات شورای مرکزی ائمه جماعات شرکت کند و پیشنهادات این شورا را به جامعه مدرسین منتقل کند تا اگر این جامعه بتواند خدماتی را انجام دهد

کد خبر 1333894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha