۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۲۴

آلمان نسبت به مخالفت یونان با سیاست ریاضت اقتصادی هشدار داد

آلمان نسبت به مخالفت یونان با سیاست ریاضت اقتصادی هشدار داد

وزیر دارایی آلمان به پارلمان یونان هشدار داد اگر برنامه ریاضت اقتصادی را تصویب نکند از کمک‌های اروپائی خبری نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های غربی، "ولفگانگ شویبله" گفت اگر پارلمان یونان ۲۹ ژوئن برنامه ریاضت اقتصادی دولت "جرج پاپاندرئو" نخست وزیر این کشور را تصویب نکند اتحادیه اروپا و صندوق‌ بین‌المللی پول به این کشور کمک نخواهند کرد.

یونان نخستین بسته کمک های مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را دریافت کرده، اما هنوز مشکلات این کشور حل نشده است. پاپاندرئو اخیراً در سفری به بروکسل بر آن شد تا دومین بسته کمک مالی را هم درخواست کند.

سیاست ریاضت اقتصادی که تاکنون به اعتصابها و تظاهرات متعدد در یونان انجامیده توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به این کشور پیشنهاد شده است. اجرای سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی، از جمله شروط اتحادیه اروپا و سازمان‌های پولی بین‌المللی برای پرداخت وام اضطراری به یونان است، تا این کشور از ورشکستگی رهایی یابد.

قرار است پارلمان یونان برنامه ریاضت اقتصادی را روز چهارشنبه به رای بگذارد و به لایحه کاهش هزینه و صرفه جویی ۴۰ میلیارد دلاری رای دهد و شویبله ابراز اطمینان کرد که اکثریت نمایندگان پارلمان یونان به کاهش بودجه عمومی و افزایش مالیات رای خواهند داد.وی همچنین اپوزیسیون در یونان را به حمایت از دولت مانند پرتغال و ایرلند تشویق کرد.

شویبله همچنین تصریح کرد که اگر پارلمان یونان به این برنامه رای ندهد ثبات سراسر حوزه یورو به خطر می‌افتد و افزود: ما هر کاری می‌کنیم که از افزایش این بحران در اروپا جلوگیری کنیم اما ما باید همزمان خود را برای هر چیزی آماده کنیم. رایزنی ها برای  تصویب طرح ریاضتهای اقتصادی دولت، امروز دوشنبه در پارلمان یونان آغاز می شود.

صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا از قانونگذاران یونانی خواسته اند هرچه زودتر طرح مذکور را به رای بگذارند تا در صورت تصویب راه برای ادامه کمک های چند مرحله ای مالی به آن کشور هموار شود.

بر اساس طرح ریاضتهای اقتصادی یونان، دولت موظف است 28 میلیارد یورو از طریق کاهش هزینه ها، افزایش مالیاتها و برنامه های خصوصی سازی در هزینه های خود صرفه جویی کند.

آتن پیشتر اعلام کرده بود برای پرداخت بدهی های داخلی خود و اجتناب از ورشکستگی در ماه آینده به 12 میلیارد یورو نیاز دارد.

جرج پاپاندرئو، نخست وزیر یونان با تکیه بر اکثریت نسبی هواداران خود در مجلس امیدوار است بتواند لایحه ریاضت های اقتصادی را به تصویب برساند.

کد خبر 1345304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha