۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۴:۳۹

کلباسی:

آسیب‌های فرهنگ مهدویت خسارت فراوانی به کشور وارد کرده است

آسیب‌های فرهنگ مهدویت خسارت فراوانی به کشور وارد کرده است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تلاش دشمنان برای آسیب‌زدن به فرهنگ مهدویت را جدی دانست و گفت: این آسیب‌ها خسارت فراوانی به مملکت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه طلیعه ظهور در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: در گذشته زمینه‌هایی از بروز آسیب‌های مهدوی ایجاد شد که خسارت فراوانی به مملکت وارد کرده است.

وی گفت: حدود 100 سال پیش سران فرقه‌های انحرافی اعلام کرده بودند که ظهور امام زمان(عج) نزدیک است و در پی همین قضیه فرقه‌های ضاله شکل گرفتند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که مهدویت را تهدید می‌کند، تربیت و آموزش نیروی متخصص برای حضور در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و... را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تربیت این نیروها برای روشنگری مباحث مربوط به مهدویت و معرفت‌افزایی اقشار مختلف یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت است.

پشتیبانی مراجع و علما از مباحث عمیق مهدویت

حجت‌الاسلام کلباسی در مورد مسائلی که اخیراً در مورد مهدویت در جامعه مطرح شده است، اظهار داشت: در این مسئله مراجع تقلید، علما و محققان برجسته پشتیبانی‌های خوبی از مرکز تخصصی مهدویت کردند و حتی مقام معظم رهبری در سخنانی به صورت آشکار و شفاف به تبیین مسئله مهدویت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های مهدویت از عدم معرفت مردم به امام زمان(عج) شروع می‌شود، تأکید کرد: وقتی معرفت به اندازه کافی توسعه پیدا نکند، رخنه فتنه‌گران، شاطین و جعال شروع می‌شود و اگر این مسئله که با توجه به دلایل و مدارک متقن و مسلم، ظهور امام زمان(عج) مثل زمان قیامت است و فقط خداوند از آن مطلع است، برای مردم تبیین شود فرصتی برای افرادی که بخواهند با یک خطا یا تعمد، انحرافی را شروع کنند به وجود نخواهد آمد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت به برخی برنامه‌های این مرکز برای معرفت‌افزایی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تولید کتاب‌ها و مجله‌های مفید و تهیه برنامه‌های رسانه‌ای مبتنی بر کارشناسی‌های اصولی از جمله این برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام کلباسی ادامه داد: تلاش مرکز تخصصی مهدویت این است که دجال را که مظهر کارهای شیطانی در جهان است در شکل‌های مختلف معرفی کند و راه عبور از شیطنت‌ها و رسیدن به مسیر نورانی امام عصر(عج) را برای اقشار مختلف مردم تبیین کند.

کد خبر 1357861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha