۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۵۶

سعید راد برای یک عمر فعالیت هنری تندیس حافظ می‌گیرد

سعید راد برای یک عمر فعالیت هنری تندیس حافظ می‌گیرد

تندیس حافظ جایزه یک عمر فعالیت هنری به پاس فعالیت‌های سینمایی سعید راد در دوازدهمین جشن دنیای تصویر به این بازیگر پیشکسوت اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید راد متولد 1325 تهران، پس از پایان تحصیلات متوسطه از سال 1350 با فیلم "خداحافظ رفیق" اثر امیر نادری فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. او به دنبال تثبیت موقعیت حرفه‌ای خود با این فیلم در سال‌های بعد نقش ضدقهرمان‌های بی‌خانمانی را بازی کرد که تقدیر محتوم‌شان مرگ است.

از دیگر نقش‌های ماندگار سعید راد کولی فیلم "سفر سنگ" و امانی فیلم "خط قرمز" است. او بعد از انقلاب اسلامی پس از بازی در چند فیلمِ پرفروش چون "عقاب‌ها" و "دادشاه" در سال 1366 به کانادا مهاجرت کرد. سعید راد در اوایل سال 1379 پس از 13 سال به ایران بازگشت تا بازیگری را از سر بگیرد.

وسواس این دوران کاری او کارنامه متأخر بازیگری‌اش را محدود به نقش اسکندر در فیلم "دوئل" و نقش رضاخان در مجموعه تلویزیونی "در چشم باد" کرده است. آخرین کارهای او بازی در فیلم‌های "پروانگی" و "گیرنده" است که هنوز به نمایش عمومی درنیامده است.

در دوره‌های گذشته، جایزه یک عمر فعالیت هنری در جشن دنیای تصویر به سعید پورصمیمی، زنده‌یاد نعمت حقیقی، مسعود کیمیایی، زنده‌یاد ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، زنده‌یاد حمیده‌ خیرآبادی، زنده‌یاد مهدی فتحی، ناصر تهماسب، عزت‌الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی و منوچهر اسماعیلی اهدا شده است.

کد خبر 1365011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha