۲ مرداد ۱۳۹۰، ۹:۳۲

کتاب‌های جنایی «لی چایلد» جایزه‌ای دیگر را برایش به ارمغان آورد

کتاب‌های جنایی «لی چایلد» جایزه‌ای دیگر را برایش به ارمغان آورد

«لی چایلد» رمان‌نویس و خالق مجموعه کتاب‌های «جک ریچر» جایزه ادبی بهترین کتاب فستیوال «هاروگیت» را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، این نویسنده بریتانیایی جایزه مذکور را به خاطر یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه که اخیراً با عنوان «بدشانسی و مشکلات» منتشر شده، دریافت کرد.

تاکنون 50 میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های «جک ریچر» جایلد در سطح جهان فروش رفته است.

از سوی دیگر قرار است «تام کروز» بازیگر معروف آمریکایی در یک فیلم سینمایی که اقتباسی است از این مجموعه، به عنوان یکی از قهرمانان فیلم نقش بازی کند.

چایلد که نام اصلی‌اش «جیم گرانت» است، تاکنون 16 کتاب از مجموعه «جک ریچر» خود را منتشر کرده و تاکنون با این آثار علاوه بر جایزه ادبی «هاروگیت» چندین جایزه معتبر دیگر را هم کسب کرده است.

این جایزه که امسال هفتمین دوره خود را سپری می‌کند، هر سال به آثاری در ژانر جنایی تعلق می‌گیرد که برای نخستین بار منتشر شده باشند و امسال پنجمین بار است که برنده جایزه هاروگیت منحصراً با رای‌گیری از خوانندگان کتاب‌ها تعیین می‌شود.
 
«پیام مرگ» مارک بیلینگهام، «مرد تصادفی» تام کین، «تدفین شده» جان هاروی، «تشریفات» مو هیدر، «باغ بدی» دیوید هیوسون، «درمانی برای همه دردها» رجینالد هیل، «رنگ خون» دکلان هیوز، «قدم‌های مرد مرده» پیتر جیمز، «پارگی پوست» استوارت مکبرایت، «خونریزی» وال مکدرمید، «موسیقی خروج» ایان رانکین، «دوست شیطان» پیتر رابینسون و «ماه وحشی» کریس سیمز دیگر نامزدهای جایزه ادبی «هاروگیت» بودند.
کد خبر 1365685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha