۴ مرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۲۰

منوچهری:

سالانه 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در بوشهر تولید می شود

سالانه 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در بوشهر تولید می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه سالانه 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در بوشهر تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس محمد تقی منوچهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان بوشهر در زمینه تولید گوجه فرنگی خارج از فصل رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی از آغاز تولید نشاء گوجه فرنگی و محصولات سبزی وصیفی در گلخانه های استان بوشهر خبر داد و افزود: تولید نشاء گوجه فرنگی و سایر محصولات سبزی وصیفی به صورت مکانیزه از نیمه دوم تیرماه در سطح 35 هکتار از گلخانه های استان آغاز شده است.

منوچهری اضافه کرد: پیش بینی می شود که در سال جاری بیش از 350 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی وسایر محصولات سبزی و صیفی به ارزش 150 میلیارد ریال در گلخانه های استان تولید و عرضه شود.

وی با اشاره به رتبه اول استان در تولید مکانیزه نشاء گوجه فرنگی در سطح کشور، گفت: این مقدار نشاء سطحی معادل بیش از 14 هزار هکتار از مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل استان وهمچنین سایر استانها را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شهرستانهای دشتی، دیر، دشتستان، تنگستان و بوشهر مناطق عمده کشت نشاء این محصول در استان بوشهر به شمار می روند.

منوچهری با اشاره به تولید تولید نشاء گوجه فرنگی دارای گواهی بهداشت نباتی برای نخستین بار در استان بوشهر گفت: هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از حذف تدریجی گلخانه های استان از چرخه تولید نشاءکشور و متضرر شدن کشاورزان است.

کد خبر 1368380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha