۲۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۲۶

آیت الله صفایی بوشهری:

شرکت راه آهن بوشهر راه اندازی شود

شرکت راه آهن بوشهر راه اندازی شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در بوشهر خواستار راه اندازی شرکت راه آهن استان بوشهر شد.

به گزارش به خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پنجشنبه  شب در نشست با مدیر کل و کارکنان راه و ترابری استان با تاکید بر ضرورت استقرار دفتر نمایندگی راه آهن در استان اظهارداشت: استقرار دفتر نمایندگی راه آهن در استان به منظور تسریع در پیشبرد طرح راه آهن عسلویه بوشهر شیراز ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه گرایش مردم به سوی حمل و نقل ریلی به علت ارزان بودن و امنیت بیشتر در حال افزایش است بر تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل ریلی کشور بر مبنای نگاه علمی و دانش بنیان تأکید کرد و خواستار استقرار دفتر نمایندگی راه آهن در استان به منظور جذب اعتبارات و تسریع در اجرای طرح راه آهن عسلویه بوشهر شیراز شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گستردگی و استاندارد بودن حوزه حمل و نقل یکی از شاخصههای مهم توسعه بشمار می رود، اظهارداشت: جایگاه مهم استان بوشهر در عرصه ملی و بین المللی به لحاظ نفت، گاز، پتروشیمی و تجاری و شرایط صعب العبور جغرافیایی، توسعه حمل و نقل ریلی در این استان را ضرورت بخشیده است.

مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر نیز گفت: اجرای راه آهن عسلویه بوشهر - شیراز به طول 630 کیلومتر در 18 قطعه از سال 82 آغاز شده است و تاکنون دو قطعه از آن در استان بوشهر به طول 100 کیلومتر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیرضا صفایی بوشهری افزود: دو قطعه دیگر در استان فارس به طول 97کیلومتر با 47 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی 13 میلیارد و 600 میلیون تومان برای عملیات زیرسازی پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر گفت: در استان بوشهر سه طرح عمده حمل و نقل ریلی در دستور کار است که اکنون طرح راه آهن فارس به بوشهر و عسلویه در دست اجرا و دو قطعه ساحلی بوشهر به ماهشهر و عسلویه به بندرعباس در حال طراحی است.

کد خبر 1381061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha