۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۰۹

حاثری در گفتگو با مهر:

صدا و سیمای آبادان یک مجموعه و یک تله فیلم در دست ساخت دارد

صدا و سیمای آبادان یک مجموعه و یک تله فیلم در دست ساخت دارد

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان تاکید کرد این مرکز در حال حاضر یک تله فیلم با مضمون شهید غلامرضا رهبر و یک مجموعه درباره نقش رادیو آبادان در دوران شروع جنگ و حصر آبادان تا عملیات ثامن الائمه را در دست ساخت دارد.

احمد امیر حائری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان در پاسخ به این سئوال که رادیو نفت آبادان به عنوان اولین مرکز رسانه‌ای ایران قدمت زیادی دارد. آیا این تشکیلات در مرکز آبادان ادغام شده یا زیرنظر وزارت نفت به فعالیت خود ادامه می‌دهد؟ به خبرنگار مهر گفت: برنامه‌های مرکز آبادان چه قبل و چه بعد از انقلاب زیر نظر مستقیم سازمان صداوسیمای وقت بوده و هست.

وی در ادامه افزود: تشکیل رادیو نفت ملی مربوط به اولین روزهای شکل‌گیری رادیو در آبادان است که در دهه 40 ابتدا به عنوان رادیو نفت ملی تشکیل و بعد از گذشت چند سال به عنوان رسانه محلی به رادیو و تلویزیون ایران منتقل ‌شد و تحت پوشش آن قرار گرفت.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان درباره اینکه حصر آبادان و خرمشهر و نقش این دو شهر در دوران دفاع مقدس سوژه‌های بکر برای تولید آثار نمایشی ایجاد کرده است. چقدر از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اید؟ توضیح داد: آبادان و خرمشهر به لحاظ قرار گرفتن در متن دفاع مقدس از اولین روزهای جنگ (نقطه شروع جنگ این دو شهر بود) تا زمان آتش بس و حتی پس از آن، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید برنامه‌های دفاع مقدس هستند.

حائری خاطرنشان ساخت: پس از خاتمه جنگ و طی سال‌های اخیر نیز علاوه بر ظرفیت‌های یاد شده با توجه به عزیمت کاروان‌های راهیان نور، این مرکز یکی از اصلییترین رویکردهای تولیدی خود را بر پایه دفاع مقدس قرار داده است.

وی اشاره کرد: معاونت‌های صدا، سیما و خبر مرکز در مناسبت‌های خاص دفاع مقدس همچون سوم خرداد و پنجم مهر ماه برنامه‌هایی با مضمون دفاع مقدس در قالب‌های مستند، نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی، فیلم‌های داستانی و سینمایی، تله تئاتر، تله فیلم، انیمیشن و... برای پخش از شبکه‌های سراسری و مراکز استانی تهیه می‌کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان در پایان گفت: این مرکز در حال حاضر یک تله فیلم با مضمون دفاع مقدس و نقش محوری شهید غلامرضا رهبر و یک سریال 26 قسمتی با نقش محوری رادیو آبادان در دوران شروع جنگ و حصر آبادان تا عملیات ثامن الائمه را در دست ساخت دارد.

کد خبر 1385591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha