۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۶:۰۶

آیت الله کعبی عنوان کرد:

مکتب امام موسی صدر همان مکتب امام و رهبری است

مکتب امام موسی صدر همان مکتب امام و رهبری است

قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مکتب امام موسی صدر را همان مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و نجات قدس را آرمان بزرگ این عالم مبارز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی ظهر دوشنبه در دیدار هیئت اعزامی جنبش امل لبنان در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به منظور پیگیری وضعیت امام موسی صدر با برخی از علما به قم آمده‌اند در سخنانی با بیان اینکه تلاش‌ها برای پیگیری آخرین وضعیت امام موسی صدر مطالبه همه مسئولان ‏کشور‏، حوزه علمیه قم و آحاد ملت ایران است اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  تمام تلاش‌های خود را برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر به کار خواهد بست و این مهم را از طریق مسئولان دنبال می‌کند.

وی آرمان امام موسی صدر را آرمان نجات بخش بشریت در عصر حاضر برشمرد و آن را تمدن ساز خواند و افزود: ‌ایشان در میان فرهنگ‌های متعدد و ادیان و فرق مختلف به ترویج معارف اهل بیت(ع) پرداخت و معارف اسلام را در دنیای امروز با حفظ همان اصالت‌های دینی و نوآوری‌های لازم تبلیغ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مکتب امام موسی صدر را همان مکتب امام و رهبری برشمرد و گفت: این مکتب بر پایه فلسفه سیاسی ولایت فقیه استوار بود و الگوهایی همچون شهید چمران، سید حسن نصرالله و نبیه بری از تربیت یافتگان ایشان هستند.

کعبی گفت: امروز حزب الله لبنان و جنبش امل در یک وضعیت مناسب و بر پایه همدلی و برادری قرار دارند و آزادی قدس شریف آرزوی نهایی آنها است.

گفتنی است این هیئت که به دعوت وزارت امورخارجه روز شنبه وارد تهران شده است تا کنون با اعضای خانواده امام موسی صدر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای کمیسیون اصل 90 و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرده‌است.

در این هیئت لبنانی که ریاست آن بر عهده خلیل علی حمدان عضو هیئت رئیسه جنبش امل است، حجت الاسلام سید بشیر مرتضی رئیس دادگاه جنبش امل و قاضی اول دادگاه های شرعی شیعه لبنان، عادل عون نماینده جنبش امل در تهران و صلاح فحص معاون نماینده جنبش امل در تهران حضور دارند.
 

کد خبر 1395648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha