۱۹ شهریور ۱۳۹۰، ۱۴:۵۲

اصغری:

100 دستگاه تصحیح کننده فشار گاز در گلستان نصب شد

100 دستگاه تصحیح کننده فشار گاز در گلستان نصب شد

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز گلستان گفت: با هدف بالا بردن صحت و دقت در اندازه گیری مصرف گاز استان 100 دستگاه تصحیح کننده گاز در ایستگاههای تقلیل فشار نصب شد.

احمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قبل از شروع قانون هدفمندسازی یارانه ها طی برنامه ریزی مدون بمنظور بالا بردن دقت در اندازه گیری گاز مصرفی استان، واحد اندازه گیری و توزیع گاز شرکت دستگاه تصحیح کننده (ELECTRONIC.VOLUME.CORRECTOR  ) را برای ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری، روستایی، واحد های صنعتی و جایگاههای  C.N.G استان تهیه و بر روی کنتورهای توربینی نصب شده است.

وی افزود: وقتی فشار و دمای گازها با نوسان همراه است به همان نسبت حجم تغییر می کند و کنتور توربینی، با استفاده از عامل سرعت یعنی از طریق برخورد جریان گاز با یک چرخ پره دار و شمارش تعداد دفعات چرخش، حجم گاز عبوری را اندازه  گیری می کند.
 
اصغری با تشریح جزئیات دستگاههای تصحیح کننده گاز گفت: این دستگاه از برد الکترونیکی تشکیل شده و بوسیله حس گر‌هایی که در بخش فشار و دما وجود دارد، برای استانداردکردن حجم گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی بیان داشت: لذا در این رابطه وقتی که فشار و درجه حرارت گاز ثابت نبوده و این دو کمیت متغیر باشند، خطای زیادی را در اندازه گیری حجم گاز ایجاد می کند، بنابراین برای رفع این خطا از دستگاهی به نام تصحیح کننده استفاده می شود که این دستگاه طوری عمل می کند که فشار گاز را بصورت مطلق نشان داده و  قادر است مقدار جریان و حجم عبوری گاز را تحت شرایط استاندارد محاسبه و گزارش کند.
 
رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز استان گلستان در پایان ضمن تقدیر از حمایتهای مطلوب مدیر عامل گاز گلستان  افزود: متولی تهیه و نصب این دستگاه در شرکت گاز استان گلستان  واحد اندازه گیری و توزیع گاز است که این واحد با اشراف به مزایای نصب این دستگاه  بر روی میتر ها  توانست تعداد 100  دستگاه تصحیح کننده را تهیه کند.
کد خبر 1403767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha