۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۸:۵۶

دوره آموزشی "تربیت استاد روش تدریس قرآن" برگزار شد

دوره آموزشی "تربیت استاد روش تدریس قرآن" برگزار شد

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری نخستین‌ دوره آموزش "تربیت استاد روش تدریس قرآن" در بخش روخوانی و روان‌خوانی خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، داود تک‌فلاح با اعلام این خبر گفت: بعد از سه دهه فعالیت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی برای نخستین‌بار، دوره فوق تخصصی آموزش "تربیت استاد روش تدریس قرآن" در بخش روخوانی و روان‌خوانی برگزار شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی، وی افزود: این افراد که با عنوان استاد شناخته می‌شوند، مسئولیت دارند در دوره‌های تربیت مدرس روخوانی و روان‌خوانی قرآن روش تدریس را به مدرسینی درس دهند که این مدرسین در بازگشت به استان‌های خود، مدرس دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی شوند تا در نهایت مربیان به عموم مردم روخوانی و روان‌‌خوانی قرآن را تدریس کنند.

تک‌فلاح ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت دقیق سطح‌بندی کنیم، این دوره‌ تربیت استاد روش تدریس قرآن، یک پایه بالاتر از دوره آموزشی "تربیت مدرس قرآن" است ــ که چند مرحله برگزار شده است ــ و در ادامه دوره آموزشی "تربیت مربی قرآن" و در پایان آموزش به عموم است که در نتیجه این دوره جدید چهار مرحله بالاتر است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: کلاس‌های این دوره آموزشی طی دو هفته قبل برپا شد و آزمون‌های نهایی این دوره آموزشی این هفته برگزار می‌شود که پنج مرحله دارد. چهار مرحله آن به صورت عملی خواهد بود به این صورت که در یک مرحله فرد در جایگاه یک مربی قرآن قرار خواهد گرفت و تعدادی از افراد در جایگاه مدرس قرار می‌گیرند و تدریس او را ارزیابی می‌کنند.

وی گفت: در مرحله بعد افرادی در جایگاه استادی قرار می‌گیرند و روش تدریس فرد را به عنوان مدرس قرآن ارزیابی می‌کنند و سپس روش تدریس فرد به عنوان یک استاد قرآن نیز بررسی می‌‌شود و اگر این سه مرحله با موفقیت گذرانده شود در مرحله آخر برخی از علوم و فنون خاص تخصصی تدریس قرآن مثل روان‌شناسی تدریس و علوم و فنون جدید تدریس در ظرف نیم ساعت به یک عده باید به طور عملی تدریس شود که اگر این قسمت هم تأیید شود وارد مرحله آزمون کتبی می‌شوند و در صورت کسب امتیاز لازم، مدرک نهایی استادی به این افراد اعطا می‌شود.

کد خبر 1411319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha