۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۹:۵۰

سجادی:

مسائل فرهنگی زنان باید به دور از عوام‌زدگی بررسی شود

مسائل فرهنگی زنان باید به دور از عوام‌زدگی بررسی شود

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خواستار پیگیری و رفع مشکلات مدیریت فرهنگی زنان به دور از عوام‌زدگی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی سجادی امین در نشست عمومی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان که با موضوع "آسیب شناسی مدیریت مسائل زنان" در محل این دفتر در قم برگزارشد، به بحث در ارتباط با مدیریت فرهنگی حوزه زنان پرداخت.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه، برخورداری مدیران از دانش مدیریت را ضروری دانست و اظهار داشت: بهره‌‌گیری مدیران فرهنگی از سایر حوزه‌های علمی همچون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اصول تعلیم و تربیت در زمینه آموزش و آشنایی با مقولات مهم فلسفه، تاریخ، هنر و ادبیات بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گستردگی و حساسیت قلمرو عمل، تغییرپذیری فرهنگ و تهدیدهای محیطی را از دشواری‌های مدیریت فرهنگی برشمرد و افزود: توجه به مسائل زنان، با در نظر داشتن تاثیرگذاری زنان بر خانواده و جامعه امری ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر بررسی مشکلات زنان توسط نهادهای دولتی و غیردولتی به دور از شعارزدگی و عوام‌فریبی، برخی از دشواری‌های مدیریت مسائل زنان را در محورهای افزایش زنان تحصیل‌کرده و بالارفتن سطح انتظارات، افزایش حضور اجتماعی و نفوذ سازمان‏های بین‏المللی یادآور شد.

کارشناس مطالعات زنان اندازه‌گیری فاصله کنونی با نقطه ایده‌آل و بررسی فعالیت‌های صورت‌گرفته را برای رسیدن به نقطه مطلوب امری حیاتی دانست و افزود: کارآمدی مدیریت در مسائل زنان منوط به رعایت نکاتی از قبیل پرهیز از شعارزدگی در برنامه‌ریزی حوزه‌های مربوط به زنان، استخراج آمار مورد نیاز در حوزه‌های مرتبط با زنان و قدرت تشخیص و پیش بینی است.

سجادی امین در پایان، فقدان گروه‏های کارشناسی و مشاوران علمی در کنار نهادهای برنامه‏ریز و عدم ارتباط لازم میان نهادهای مختلف کارشناسی همراه با ضعف برخی از مدیران در تحلیل و پیگیری مسائل زنان را از آسیب های مدیریت مسائل زنان ذکر کرد و افزود: سیاسی شدن فضای برنامه‌ریزی، ابهام در مرجعیت اصلی فرهنگ کشور و ضعف در پیوند حوزه دین و حوزه کارشناسی، علت اصلی فرسوده شدن توان‏ها است.

 

کد خبر 1421519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha