۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۰

دنیامالی:

قایقرانی دو میلیارد بدهی دارد/ پتانسیل ایران کسب همین سهمیه المپیک بود

قایقرانی دو میلیارد بدهی دارد/ پتانسیل ایران کسب همین سهمیه المپیک بود

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان به دنبال برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا در تهران گفت: دو میلیارد تومان بدهی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیا مالی پس از کسب نخستین سهمیه المپیک ایران در مواد کانوئینگ در حاشیه رقابت‌های قهرمانی آسیای تهران گفت: ما برای کسب این سهمیه خیلی زحمت کشیدیم. به طور قطع کسب این سهمیه المپیکی تنها خواسته من نبوده است ما باید به دنبال کسب مدال و رفتن بر روی سکوی المپیک باشیم.

وی افزود: انتظار خودم این است که بتوانیم یک سهمیه دیگر هم بگیریم. ما برای اولین بار با کسب سهمیه المپیک توسط طالبیان به موفقیت خوبی در بخش کانوئینگ دست یافته‌ایم و از این بابت خدا را شکرگذار هستیم. این موفقیت حاصل تلاش همه بچه‌ها، برگزاری اردوهای شبانه روزی و طاقت فرساست.

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان خاطرنشان کرد: شرایط قایقرانی پس از گوانگجو خیلی بد و سخت بود. مدیریت ورزش پس از بازیهای آسیایی چین بسیار سخت بود. موفقیت در آن رقابت‌ها سطح آرزوهایمان را بالاتر برده بود. معتقدم قایقرانی باید به سطح بالا و درجه یک جهان برسد، این سطح آرزوی من است.

وی با بیان اینکه قایقرانی در المپیک 14 مدال طلا دارد، گفت: باید به سمتی برویم که تنها به فکر کسب سهمیه نباشیم بلکه به فکر کسب یکی از مدالها باشیم. متاسفانه قایقرانی در جامعه ورزشی ما در اعماق ورزش قرار داشته و با وجود موفقیت هایش جایگاه قابل قبولی ندارد. کشور ما نیمه خشک بوده و منابع آبی شیرین کمی در اختیار دارد، تمرین در پشت سدها مشکلات قانونی دارد و مردم ما از حوزه‌های آبی دور هستند همین مسائل کار را برای ما سخت‌تر می کند.

دنیا مالی در مورد اینکه آیا قایقرانی برای برگزاری اردوها و تدارکات و در نهایت برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران با مشکل مالی روبرو بوده است، گفت: ما هم مشکل مالی داشتیم اما نگذاشتیم این فشارها و مشکلات بر روی بدنه این رشته تاثیرگذاشته و به خانواده قایقرانی سرایت کند. برخی از مدیران در این خصوص فرافکنی می‌کنند اما من معتقدم هر مدیری در دوران بحران نمی‌تواند خود را جدا از مجموعه اش کند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که "اگر مشکلات مالی نبود قایقرانی سهمیه‌های بیشتری در تهران می‌گرفت یا نه؟"، گفت: پتانسیل ما همین بود. البته امیدواریم باز هم بتوانیم یک سهمیه دیگر در تهران بگیریم. در تهران 10 سهمیه تنها به 10قهرمان داده می‌شود. کار سختی است چون چینی‌ها حرف اول را در آسیا می‌زنند. البته ازبک، قزاقستان و کره هم از رقیبان اصلی ما هستند. در حال حاضر رقابت در آسیا بین ما 5 کشور است.

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان تصریح کرد: روزی قایقرانی هفتم و هشتم آسیا و بعد از هند، قزاقستان و قرقیزستان در حسرت کسب مدال طلا بود. وقتی می‌گفتیم باید روزی این ها را پشت سر بگذاریم همه به ما "نگاه عاقل اندر سفیه" می‌کردند اما امروز ما در بسیاری از مواد بالاتر از دیگر رقبا هستیم.

وی با انتقاد از روحیه ورزشکارانی ایرانی، ادامه داد: فرهنگ ورزشکاران ایرانی به شکلی است که زود اشباع می‌شوند. فکر می‌کنند با یک قهرمانی به هر چیزی که می‌خواسته اند رسیده اند. ما برای اینکه در قایقرانی موفق شویم باید عمر قهرمانی را طولانی‌تر کنیم. الان عمر قهرمانی در ورزش کشورما کم است در حالیکه در دنیا به بعد از 40 سالگی رسیده است. اما در ایران به خاطر  فراهم نشدن آینده ورزشکار، مشکلات مالی، حقوق، تامین زندگی  و تحصیل، ورزشکار زود از دنیای ورزش کناره گیری می‌کند.

دنیا مالی در پاسخ به پرسش دیگری که "فدراسیون قایقرانی برای این رقابت‌ها چقدر هزینه کرده و وزارت ورزش چقدر به شما کمک کرده است؟"، گفت: درخواست ما از وزارت ورزش برای برگزاری این رقابتها 750 میلیون تومان بود اما در نهایت 250 میلیون تومان به ما پرداخت شد. قرار است مابقی این هزینه ها را هم تامین کنند. فدراسیون قایقرانی در مجموع دو میلیارد تومان بدهکاری دارد!

وی در مورد کسب 21 مدال توسط قایقرانان ایران در روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیای تهران هم گفت: از نظر فدراسیون جهانی، موفقیت در بخش جوانان اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه ما هم در این بخش پیشتاز مسابقات هستیم. اما برای ما هر دو مهم است. معتقدم باید روزی مانند کاناپولو از آسیا جدا شده، چینی ها را پشت سر گذاشته و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

چهاردهمین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن از 21 تا 24 مهرماه در تهران برگزار می شود.

کد خبر 1433030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha