۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۳:۵۹

شهرام کرمی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

شهرام کرمی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

همدان - خبرگزاری مهر: شهرام کرمی دبیر هجدهیمن جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به این جشنواره پیام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام وی آمده است: به نام پروردگار کودکی؛ امروزه همه بر این باور توافق دارند که مهمترین عامل در تربیت کودک تربیت غیرمستقیم است که از لحظه تولد آغاز می‌شود.

نوع رفتار و کردار والدین، مربیان و افراد مورد علاقه کودک، مهمترین تاثیر را بر کودکان دارد، تربیت از طریق حواس‌های مرتبط با جهان خارج صورت می‌گیرد و بیشترین مسیر سازنده او با دنیای خارج دیداری و شنیداری است.

کودک از بدو تولد می‌شنود و می‌بیند و جلوتر می‌آید و زندگی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

یکی از موفق‌ترین راه‌های تربیت غیرمستقیم هنر است که به علت زیبایی و انتزاعی بودنش می‌تواند هر امر تربیتی را با آگاهی و تأثیر زیاد در ذهن کودک ایجاد نماید.

نمایش می‌تواند برای کودک، پدیدآورنده حس اندیشه، جستجوگری، مطالعه، رفتار مناسب، اخلاق نیکو، دیدن درست دنیای اطراف و حس نوع دوستی و در نهایت کمک به او در ایجاد ارتباط صحیح و درک متقابل از دیگران باشد.

نمایش مقوله‌ای است نزدیک به خیال که در مکان، زمان و داستانی محدود اجرا می‌شود و به کمک ابزار ویژه خود، سعی در واقعی جلوه دادن آن مقوله دارد.

کودک هرچند دارای هوش و استعداد زیادی است ولی قوه تخیل او مرز نمی‌شناسد و نمایشی را که می‌بیند آن را پاره‌ای از زندگی واقعی می‌پندارد.

کودک خود را به جای قهرمان نمایش می‌پندارد، رفتارش را تقلید می‌کند و از او الگو می‌سازد و با آن زندگی می‌کند.

او در زمان دیدن نمایش خود را فقط مخاطب و ناظر فرض نمی‌کند، رویا و تخیل، خوشایند هر کودک است و هر کودک برای خود دنیایی خیالی می‌سازد.

کودک اطلاعات و تجربیات دریافتی را مطابق میل خود در دنیای ذهنی بازسازی می‌کند و خود را حاکم آن می‌داند، او در این دنیای خیال انگیز آینده خود را خواسته یا ناخواسته بنا می‌کند.

امروزه همه آرزو می‌کنند که در جامعه‌ای متعهد، مؤمن، سالم و کوشا زندگی کنند، جامعه‌ای به دور از هر نوع زشتی و فریب، سرشار از نیکی‌ و مهربانی.

اما کمتر از خود می‌پرسیم که این جامعه و زندگی ایده‌آل چگونه به وجود می‌آید؟ در این زمینه، هنر نمایش یاریگر بزرگی برای انسان و فرزندان این سرزمین است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را پیش رو داریم، جشنواره‌ای که به ما فرصت می‌دهد گرد هم آییم، تئاتر ببینیم، از کودکان و تئاتر ویژه آنها سخن بگوییم و به یکدیگر نوید دهیم که تئاتر کودک و نوجوان، آینده‌ای روشن و سراسر امید را برای بچه های ایران پیش رو دارد.

کد خبر 1453715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha