۳ آذر ۱۳۹۰، ۹:۵۳

بعد از گذشت 150 روز/

امروز جلسه تعیین شهردار کرمانشاه تشکیل می شود

امروز جلسه تعیین شهردار کرمانشاه تشکیل می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: بیش از 150 روز است که کرمانشاه بدون مدیریت شهری اداره می شود و شهرداری به خود ندیده است، اعضای شورای شهر هم امروز می خواهند در جلسه فوق العاده خود گزینه خود را برای پست شهرداری معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر کرمانشاه که نام کلانشهر را با خود به یدک می کشد، ماههاست که شهرداری به خود ندیده است و تنها گزینه شورائیان "آرش رضایی" هم چند روز پیش کتبا جواب رد صلاحیت خود را از وزارت کشور دریافت کرد.

در حال حاضر اعضای شورا در موضوع انتخابات گزینه ای برای تصدی شهرداری کرمانشاه خود به چند طیف مخالف، موافق و ممتنع مبدل شده اند که این گروکشی خود عاملی است برای فرصت سوزی که ماههاست کرمانشاه به آن دچار شده است.

سید حجت الله موسوی اجاق، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، همچنان بر شهردار بودن آرش رضایی اصرار دارد و می خواهد که امروز در جلسه شورای شهر، نامزدی وی برای پست شهرداری کرمانشاه را مجددا مطرح کند.

موسوی اجاق دیروز در گفتگو با رسانه های استان دوباره تاکید کرد که شورای شهر کرمانشاه، گزینه دیگری برای مدیریت شهری ندارد و آرش رضایی را تنها گزینه ایده آل برای شهردار شدن می داند.

این در حالی است که دیگر اعضای شورا نظر دیگری دارند.

سید احسان احسانی عضو شورای شهر کرمانشاه از دیگر دوستان شورایی می خواهد که از اظهارنظرهای شخصی دوری کنند.

احسانی می گوید: "شورا باید خیلی پیشتر از این به فکر گزینه دیگری می بود".

این عضو شورای شهر کرمانشاه اصرار بر معرفی مجدد رضایی به عنوان گزینه برتر برای شهردار کرمانشاه را نوعی اتلاف وقت می داند و اعلام کرده است که کسانی که اصرار بر بودن آرش رضایی دارند، نماینده واقعی مردم کرمانشاه در شورای اسلامی شهر نیستند و اگر اعضا می خواهند که شهر کرمانشاه پیشرفت کند، باید گزینه دیگری معرفی کنند.

از سوی دیگر کامبیز غلامی، عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمانشاه، نظر اصلی و نهایی شورا در انتخاب گزینه ای مناسب برای شهرداری کرمانشاه را در اولویت قرار می دهد و از دیگر دوستان و حتی دوستان خارج از شورا می خواهد که از پیشنهادات غیر رسمی برای گزینه های شهرداری خودداری کنند.

در این بین غلامرضا باقری نیز همانند دیگر اعضای شورا بر معرفی گزینه بعدی برای شهردار کرمانشاه اصرار دارد و از شورائیان می خواهد که منطقی و علمی تصمیم گیری کنند.

باقری معرفی مجدد آرش رضایی به وزارت کشور را نوعی فرصت سوزی می داند و می گوید "امیدواریم برای انتخاب شهردار کرمانشاه، خارج از مجموعه شورا تصمیم گیری نشود".

دیگر اعضای شورا شهر کرمانشاه رسما مواضع خود را اعلام نکرده اند و در این روزها رسانه ها کمتر به سراغ آن رفته اند یا اینکه این دوستان از اظهارنظر در این باره خودداری می کنند و منتظر تصمیم دیگر اعضای شورا هستند.

برخی از مطبوعات استان کرمانشاه، دیروز خود زودتر از اعضای شورای شهر نسبت به معرفی گزینه بعدی برای شهرداری کرمانشاه اقدام کرده بودند.

یکی از هفته نامه های کرمانشاه، دیروز در تیتر صفحه اول این شماره خود، دکتر "جهانگیر شاهمرادی" مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه را بهترین گزینه برای پست شهرداری معرفی کرده بود که این معرفی های غیررسمی مطبوعات و رسانه های کرمانشاه، خود نوعی اعتراض غیرعلنی به وضعیت مدیریت شهری کرمانشاه است.

حال امروز اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه قصد دارند در جلسه ای فوق العاده گزینه مناسبی برای شهرداری کرمانشاه انتخاب کنند و همه مردم کرمانشاه به نتیجه نهایی آن امیدوارند.

امروز اگر اعضای شورای شهر بخواهند که بهترین گزینه را برای شهرداری کرمانشاه انتخاب کنند، باید از هرگونه جبهه گیری احساسی به شدت خودداری کنند و سرنوشت و آینده شهر کرمانشاه را نصب العین خود قرار دهند.

بر اساس قانون، به اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، سه ماه فرصت داده شده بود تا شهردار منتخب خود را معرفی کند، اما دستگاه های ذیصلاح که برابر قانون 10 روز فرصت دارند تا به صلاحیت شهردار رسیدگی کنند 150 روز آن را به تاخیر انداختند.

جلسه اعضای شورای شهر برای وضعیت شهردار پیشنهادی کرمانشاه تا ساعاتی دیگر تشکیل می شود.

کد خبر 1468085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha