۲۰ دی ۱۳۸۳، ۱۵:۱۳

از سوي نشر اديان منتشر شد:

آفرينش در اساطير آمريكا

آفرينش در اساطير آمريكا تاليف سيد حسن حسيني(آصف) در 335 صفحه و تيراژ 3000 نسخه منتشر شد.

خبرگزاري "مهر" - گروه دين و انديشه : مي توان گفت اسطوره ها و افسانه ها نماد تداوم و اعتبار اديان اند. از اين منظر، مورخان و باستان شناسان كوشيده اند با استخراج متون، تصاوير و حفاري هاي باستان شناسي، باورهاي آدميان را تفسير كنند و در فراخناي تاريخي، پارادايم اعتقادي آنها را در تطبيق و تطابق آن اسطوره ها به قلم بكشند. اسطوره آفرينش و جايگاه زمين و آسمان، ماه و خورشيد براي همه اقوام و نژادها و در ميان همه تمدنها امري محوري و بر جسته بوده است و كاوش اين مهم براي ما امروزيان مهم مي نمايد. 

كتاب  آفرينش در اساطير آمريكا گردآوري مطالبي در زمينه اساطير آمريكا و دروه هاي تاريخي آن است كه با توجه به كمبود منابع فارسي و پراكندگي مطالب در اين زمينه مي تواند بخشي از خلاء مطالعات اسطوره شناختي را در اديان و تمدنهاي آمريكايي جبران نمايد.  كتاب در سه بخش تاليف شده است : 1- اساطير امريكاي مياني باستان 2- اسطوره هاي امريكاي جنوبي 3- آفرينش هاي قبايل بدوي امريكا.

از مطالب و محتواي كتاب نيز مي توان به اين موارد اشاره كرد : اسطوره هاي آزتكي، آفرينش خورشيد پنجم، منشاء پولكه، ولادت اويتسيلوپوچتلي، اسطوره آفرينش توتلك ها و ميشتك ها، ايزدان مايايي، آفرينش و ايزدان اينكايي، اسطوره آفرينش زوني ها، اسطوره آفرينش ايروكويايي، خاستگاه قبيله كاياتو.

کد خبر 146836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha