۱۷ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۱۷

تازه‌های صحنه/

"مخزن" با موسیقی علیرضا مشایخی اجرا می‌شود

"مخزن" با موسیقی علیرضا مشایخی اجرا می‌شود

اجرای نمایش"مخزن" با طراحی، نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی در تالار مولوی، اعلام اجراهای تئاتر شهر، برگزاری مراسم "خنیاگران عشق"، تعیین مهلت ارسال آاثار به جشنواره تئاتر شهر و برگزاری جلسه نقد و بررسی نمایش"رپرتواری از آثار گروه تئاتر دن کیشوت..." مهمترین اخبار صحنه‌ای امروز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اجرای این اثر نمایشی به کارگردانی جلال تهرانی  علیرضا مشایخی با ساخت قطعه ای موسیقی، گروه اجرایی نمایش"مخزن" را همراهی می کند. در این نمایش مجید آقا کریمی، امیر قنبری و محمد صادق ملکی با همراهی ریحانه خاتمی به ایفای نقش می پردازند.

پگاه خورطلب دستیار کارگردان این نمایش است و طراحی پوستر و بروشور را مازیار تهرانی بر عهده دارد. گروه سازنده دکور را بیتا صمیمی‌زاد، فرشاد جعفری و حسین نعمت اللهی تشکیل می‌دهند. مهدی نصرتی و اشکان پیرزنده دل نیز به عنوان عکاس با اجرای این نمایش همکاری دارند. مسوول هماهنگی مجید لروند و منشی صحنه ریحانه خاتمی است.

همچنین قرار است احسان فلاحت پیشه و علی هاشمی از پشت صحنه این نمایش یک فیلم مستند بسازند. نمایش"مخزن" که تابستان 81 با همین بازیگران در تالار مولوی اجرا شده بود، داستان دو برادر است که در پمپ بنزینی کار می کنند. پدر آنها قصد دارد با خانواده جدیدش برای همیشه آنها را ترک کند و....

این نمایش از 25 دی ماه ساعت 18 در تالار مولوی به صحنه می رود.جلال تهرانی  سال 83 نمایش"هی مرد گنده گریه نکن" را در تالار اصلی تئاترشهر اجرا کرد. او در این مدت هیچ نمایش دیگری را به صحنه نبرد و حالا پس از دوری هفت ساله اش از تئاتر بار دیگر با اجرای دوباره "مخزن" به صحنه برمی گردد. 

اجرای 7 اثر نمایشی در مجموعه تئاتر شهر

تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر این هفته با7  اثر نمایشی جدید میزبان علاقمندان است. در تالار اصلی نمایش"مشروطه بانو" یا مجلس شبیه حصرنامه کارگاه بکاء به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی  هر روز ( حتی شنبه‌ها ) ساعت 19 به مدت 180 دقیقه و قیمت بلیت 10 هزار تومان به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی ( به ترتیب ورود صحنه ) رویا نونهالی ، رویا میر علمی ، محمد مختاری ، آذر خوارزمی ، شهرام حقیقت دوست ، مجید رحمتی ، رضا امامی ، علی سلیمانی ، خسرو شهراز ، ایمان دبیری ، هومن سیدی ، بهزاد فراهانی ، آزاده صمدی ، مسعود میر طاهری ، لیلا برخورداری ، بهناز جعفری ، علیرضا محمدی ، محمود جعفری ، علی میلانی ، مریم توکلی ، فریده سپاه منصور و سیامک صفری به عنوان بازیگر حضور دارند.

در تالار چهارسو"رپرتواری از آثار گروه تئاتر دن کیشوت با رونمایی از محسن"  با طراحی و دراماتورژی نسیم احمد پور، کارگردانی علی اصغر دشتی و بازی ( به ترتیب حروف الفبا )  شهاب انوشا ، آرش بزرگ زاده ، نگار جواهریان ، عباس حبیبی ، مینا درودیان ، رامین سیار دشتی ، ناز شادمان ، حسن عقیقی ،احسان کرمی ، فریبا کامران ، بنفشه نجاتی و هدایت هاشمی ساعت 19:30 با قیمت بلیت 8 هزار تومان و مدت زمان 120 دقیقه به صحنه می‌رود.

در تالار قشقایی نیزنمایش"آفتاب از میلان طلوع می کند" نوشته و کار آرش عباسی میزبان علاقمندان تئاتر است. در این اثر نمایشی که ساعت 19:15 با قیمت بلیت 7 هزار و مدت زمان 90 دقیقه به صحنه می‌رود. محمد مطیع ، رزیتا غفاری ، گیتی قاسمی ، رویا دعوتی ، بهنام شرفی ، سالار نجفیان ، مهیار حاتمی آذر و آرش عباسی به عنوان بازیگردر این نمایش حضور دارند.

در تالار سایه نمایش"کشتار خاموش"نوشته و کار گردانی نصرالله قادری با بازی  محبوبه بیات، کرامت رود ساز، رضا مختاری، مهرخ افضلی، حمیدرضا فلاحی، حسین شمس، آذر سماواتی، وحید جباری، مهدی گلیج و سجاد زارع ساعت 18 با مدت زمان 120 دقیقه وقیمت بلیت 7 هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.

"مگه نمی دونی جات کجاست؟" عنوان نمایش جدیدی نوشته اکبر حسنی و کارگردانی الهام جعفری است که از یکشنبه 11 دی ماه ساعت 18  و 20 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 5 هزار تومان در کارگاه نمایش به صحنه می رود. وحید آقا پور، دلارا نوشین و وحید میریونسی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش"پرشین کت" نوشته مهین صدری به کارگردانی الهام کردا و بازی سعید چنگیزیان نیز ساعت 19:30 میزبان علاقمندان تئاتر است.

"چتر باز" هم عنوان نمایش دیگری نوشته رویا افشار و کارگردانی مهدی صباغی است که ساعت 17 به مدت 45 دقیقه و قیمت بلیت 5 هزار تومان با بازی سام کبودوند ، سعید خمان و عباس جمشیدی در کافه تریای تالارهای سایه و چهارسو اجرا می‌شود .

نشست  نقد و بررسی نمایش "رپرتواری از آثار گروه تئاتر دن کیشوت با رونمایی از محسن" برگزار میشود

نشست  نقد و بررسی نمایش "رپرتواری از آثار گروه تئاتر دن کیشوت با رونمایی از محسن" دوشنبه 19 دی ماه توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درتالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. این جلسه پس از پایان اجرا برگزارمی‌شود ومصطفی محمودی ، امیر حسین سیادت و علی جعفری از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به نقد و بررسی این نمایشی می‌پردازند.

 نمایش" رپرتواری از آثار گروه تئاتر دن کیشوت با رونمایی از محسن" به کارگردانی علی اصغر دشتی و طراحی ایده ودراماتورژی نسیم احمد پورهر روز به جز شنبه ها ساعت 19:30 در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

مهلت ارسال متن به جشنواره تئاتر شهر تمدید شد

به دلیل استقبال و همچنین در خواست هنرمندان، مهلت ارسال متن به جشنواره تئاتر شهر در پنج بخش تئاتر صحنه‌ای، بانوان، کودک و نوجوان، خیابانی و ویژه، اردیبهشت سال آینده به همت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.علاقمندان می‌توانند آثار خود را با توجه به بخش‌های ذکر شده به آدرس دبیرخانه این جشنواره واقع در بلوار میرداماد، خیابان 12 بهمن، کوچه 12 بهمن، پلاک 20، طبقه سوم ارسال کنند. 

 برگزاری همایش "خنیاگران عشق" در تالار وحدت و رودکی

همایش سه روزه "خنیاگران عشق" از 26 دی ماه در قالب برنامه " آفتاب سرخ" و با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار در تالارهای وحدت و رودکی برگزار می شود.آرش اوستا مسئول برگزاری این همایش گفت: این همایش قرار بود 17 دی ماه برگزار شود که به دلیل فشرده بودن برنامه های " آفتاب سرخ" و نبود سالن به تاخیر افتاد. این همایش قرار است از 26 دی ماه به مدت سه روز در تالاروحدت یا رودکی برگزار شود.
 
وی افزود: این همایش به صورت پژوهشی  بوده و در این زمینه فراخوانی نداشتیم اما از اساتید  دعوت کردیم تا از نواحی  مختلف ایران آئین های سوگواری  خود را اجرا کنند. گروه های  تعزیه  از استانهای مختلف رشت، بروجرد، کرمانشاه و غیره حضور دارند.
 
اوستا گفت: اگر موسیقی ایرانی را  به سه دسته قومی، ملی ومذهبی تقسیم کنیم در این همایش به بخش مذهبی آن توجه بیشتری می شود. دراین همایش اساتید مرصع خوانی نیز دعوت شده اند.
 
"آفتاب سرخ " توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را ازاول محرم (ششم آذر ماه) آغاز کرده و تا ماه صفر ( دی ماه سال جاری) ادامه دارد.
کد خبر 1503112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha