۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۵۵

حجت الاسلام عامری:

نماز جمعه عامل پیوند مردم و حکومت است

نماز جمعه عامل پیوند مردم و حکومت است

آزادشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: نماز جمعه عامل پیوند میان مردم و حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل عامری عصر یکشنبه در گردهمائی ائمه جمعه شیعه و سنی استان گلستان، ضمن اشاره به اهمیت والای نمازجمعه در جامعه اسلامی، افزود: درحقیقت، جماعت جمعه به مرکزیت نظام و محوریت امت، علاوه برایجاد وحدت و یکپارچگی نشانه تجدید بیعت این دو قطب مهم و حیاتی جامعه است.

عامری، با اشاره به اینکه برپا داشتن نمازجمعه همچون بسیاری از عبادات اسلامی، جنبه خصوصی و فردی نداشته و از مهمترین شئونات حکومت اسلامی بشمار می آید، گفت: نقطه التقاء احکام سیاسی و عبادی اسلام، که هرهفته به نمایش گذاشته می‌شود، برپایی و شرکت در نمازجمعه است.
 
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، با اشاره به ویژگی ها و نقش موثر امام جمعه در برپایی هرچه بهتر این نماز خاطر نشان کرد: امام جمعه باید با نظام و مردم ارتباط مستقیم داشته باشد و در خطبه‌ها،‌ مسائل روز امت اسلامی را بیان نماید و بیش از هرچیز جلوه ای از ارتباط عبادت و سیاست را در این نماز بنمایاند.
 
عامری، همچنین با اشاره به ویژگی های اقامه نمازجمعه و مقایسه آن با نمازهای یومیه، تصریح کرد: بدون شک رعایت این ضوابط و تشریفات نشانگر میزان اهمیت و عظمت این فریضه الهی است که برآن تاکید شده است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری را مبنای سیاست ها و برنامه های ستادهای نمازجمعه در همان سال برشمرد و گفت: باید مراقب بود که این نامگذاری ها به ابزار تبلیغاتی و شعاری تبدیل نشود.
کد خبر 1504681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha