۱۹ بهمن ۱۳۸۳، ۹:۲۴

به مناسبت ماه محرم

قاسم جعفري "غريبانه" را به تلويزيون مي آورد

مجموعه تلويزيوني "غريبانه" به كارگرداني قاسم جعفري از ابتداي ماه محرم از شبكه پنج سيما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تلويزيوني "مهر"،  اين مجموعه تلويزيوني كه دهمين اثر قاسم جعفري در مقام كارگردان تلويزيوني به شمار مي رود، به وسيله عليرضا كاظمي نژاد به نگارش درآمده است و  همانند كارهاي اخير اين كارگردان، عليرضا برازش به عنوان مشاور و كارشناس مذهبي با گروه توليد همكاري كرده است.
صديقه صحت تهيه كننده و مجري طرح سريال درباره مضمون اين سريال به خبرنگار مهر گفت:  اين مجموعه تلويزيوني در ادامه روند فعاليت و نگاه گروه سازنده است و به يك موضوع مذهبي مي پردازد. اما سعي و تلاش گروه اين است كه بتوانند يك مساله اعتقادي و مفهومي را در قالب اثري اجتماعي ارايه كنند كه توانايي برقراري ارتباط با تمامي مخاطبين را داشته باشد و حالت شعار گونه و مستقيم به خود نگيرد.
وي خاطر نشان كرد:  اين مجموعه علاوه بر اين كه به مساله اي مذهبي در بستري اجتماعي مي پردازد و درباره انديشه عاشورايي در جامعه و مذهب شيعي مطالبي را ارايه مي كند، در عين حال نوعي نگاه جديد به جريان شناسي تاريخ پس از انقلاب اسلامي در كشورمان دارد و ناگفته هايي از اين تحول تاريخ و فرهنگ ساز را به تصوير در مي آورد.
داستان مجموعه تلويزيوني " غريبانه " درباره رودر رويي دو گروه وفاداران به كربلا و فراموش كنندگان واقعه عظيم عاشورا است. افرادي كه براي احياي حق و عدالت مي جنگند و كساني كه قصد قرباني كردن عدالت را به خاطر مصالح شخصي خود دارند.
در اين اثر حسن جوهرچي، پرستو گلستاني، غلامحسين لطفي، حسن اسدي، زهرا امير ابراهيمي، سعدي شيخ زاده، علي بي غم، عزت ا... مهرآوران، علي سليماني، نيما رئيسي، نفيسه روشن، مهدي سلوكي، علي منصوري و رامش صفائي به عنوان بازيگران اثر ايفاي نقش مي كنند.
همچنين مصطفي احمديان به عنوان مدير تصويربرداري، بهروز عابديني در سمت مدير صدابرداري، رحيم عرب اميني در مقام مدير توليد، اعظم بيات و عليرضا باقر بيگي به عنوان چهره پردازان، بابك رزم ساز در سمت مشاور و كارشناس قضايي، و قاسم قدياني به عنوان ناظر كيفي براي توليد مجموعه تلاش مي كنند.
اين مجموعه كه موسيقي آن به وسيله محمد مهدي گورنگي ساخته شده است، در حال حاضر مراحل نهايي تدوين زير نظر حميد سيفي را پشت سر مي گذارد.
مجموعه تلويزيوني " غريبانه " در قالب 13 قسمت 40 دقيقه اي به همت گروه فيلم و سريال شبكه تهران تهيه و توليد شده است.

کد خبر 155668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha