۱۹ بهمن ۱۳۸۳، ۱۳:۵۲

شب گذشته در آخرين روز از برگزاري بيستمين جشنواره موسيقي فجر

اركستر سمفونيك تهران اجرايي به يادماندني رقم زد

شب گذشته در آخرين روز از برگزاري بيستمين جشنواره موسيقي فجر در تالار وحدت، اركستر سمفونيك تهران اجرايي به يادماندني را رقم زد.

به گزارش خبرنگار موسيقي "مهر"،  شب گذشته در آخرين سانس برنامه ها كه درساعت 21 در تالار وحدت برگزار شد، اركستر سمفونيك تهران به صحنه امد و به رهبري رهبر ميهمان تاجيك، طالب خان شهيدي به اجراي قطعات پرداخت.
در ابتداي اين برنامه، اركستر سمفونيك تهران قطعاتي از باله سپاوش را از ساخته هاي شهيدي به اجرا در آورد. پس از آن  منظره سمفوني كه قطعه اي براي خليج فارس بود اجرا شد و در قسمت دوم برنامه، قطعاتي ازبتهوون، والسي ازسيبيليوس، سوئيت كارمن ازبيزه، باله ليلي ومجنون ازسرگئي بالانسيان و والسي از آرام خاچاطوريان اجرا شد. اين والس در پاياتپن برنامه به دليل تشويق تماشاچيان دوباره به اجرا در آمد.


طالب خان شهيدي در مورد تاثيرپذيري از موسيقي تاچيكستان در آثارش گفت: من هميشه سعي كرده ام كه در آثارم رگه هاي موسيقي فولكلور تاجيكستان را بگنجانم.موسيقي ايران و تاجيكستان رگه هاي مشترك زيادي دارد كه مي توان از آنها در فرم كلاسيك بهره برد.
وي درادامه درمورد وضعيت فعلي اركسترسمفونيك تهران گفت: درحال حاضروضعيت اركسترخوب است و به نسبت دوسال قبل كه من با اركستر تمرين داشتم، اوضاع بهتر شده است. هرچند يك سري ازمشكلات همچنان پابرجا مانده اند. درحال حاضر اركستر تهران 70 نفره است و دربرنامه اي كه براي جشنواره اجرا كرديم، گروه كر، ما را همراهي نكرد. تمام قطعاتي را هم كه در جشنواره زديم، براي اولين بار است كه توسط اركستر نواخته شدند.
شايان ذكر است كه بليت هاي اركستر سمفونيك تهران از دوهفته قبل تمام شده بود و اركستر توانست پس از مدت ها در اين اجرا، قطعات را آنطور كه شايسته نام اركستر سمفونيك تهران است، اجرا كند. 

کد خبر 155752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha