۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۱۳

نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی برگزار می شود/تشریح راهبردهای کلان دارالقرآن

نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی برگزار می شود/تشریح راهبردهای کلان دارالقرآن

در نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی که سوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، راهبردهای کلان سازمان دارالقرآن تشریح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور با هدف ابلاغ سیاست‌ها و آئین‌نامه‌های جدید برگزارمی شود.

استماع دیدگاهها، نظرات و چالش‌های موجود استانها در خصوص فعالیت‌های قرآنی و ملاحظات مدیران کل تبلیغات اسلامی استانها از دیگراهداف برگزاری این همایش ملی است.

تشریح آخرین تغییرات مهم در امور قرآنی

حسین بهبودی مدیر امور استانها و مؤسسات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن‌الکریم، مسئول فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات است گفت: کلیه سیاست‌ها و راهبردهای سازمان تبلیغات در امور قرآنی در دارالقرآن‌‌الکریم تدوین، طراحی و برای اجرا در اختیار ادارات کل تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

وی اجرای سیاست‌ها و اهداف مذکور را در کشور به عهده ادارات کل تبلیغات اسلامی دانست و در این باره افزود: ضرورت اطلاع مدیران کل از سیاست‌‌های کلان سازمان، آخرین تغییرات مهم در امور قرآنی و توجیه در رابطه با برنامه‌ها و اهداف سازمان یکی دیگر از اهداف نشست سازمان دارالقرآن‌الکریم با مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور است.

اطلاع از نقطه‌نظرات، چالش‌های موجود در استانها که توسط مدیران کل شناسایی شده دیگر هدف این همایش است که بهبودی ضمن اشاره به آن اظهار داشت: مسئولان سازمان دارالقرآن‌الکریم با توجه به این موارد ، سیاست‌های خود را طراحی می نمایند.

طراحی آئین‌نامه‌های جدید برای ساماندهی مؤسسات
 
بهبودی در ادامه از طراحی و تدوین آئین‌نامه‌های جدید حوزه ساماندهی تشکلهای قرآنی مردمی خبر داد و افزود: این آئین‌نامه براساس رویکرد موجود در سند راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم طراحی و تدوین شده است.

اتحادیه مؤسسات قرآنی دیگر بازوی اجرایی سازمان دارالقرآن الکریم
 
مدیر امور مؤسسات و استانهای سازمان دارالقرآن الکریم همچنین از واگذاری متمرکز برخی از طرحها و برنامه‌های خود به اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور خبر داد و در این باره گفت: اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی مسئولیت این امر را برعهده دارند که با نظارت ادارات کل تبلیغات اسلامی اقدام به اجرا می‌کنند.
 
فرمایش رهبرمعظّم انقلاب در باره حفظ قرآن، نصب‌العین سازمان

بهبودی در رابطه با اطلاع مدیران کل از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص پرورش میلیونی حافظان قرآن یکی از این سیاست‌هاست که برنامه‌های مرتبط با آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
برنامه‌ریزی سازمان برای تحقق وظایف خود در منشور توسعه

بهبودی با اشاره به تخصیص سهم سازمان دارالقرآن از بودجه نیم درصدی قرآن کشور از برنامه‌ریزی این سازمان برای حصول نتایج حداکثری از این تکالیف خبر داد و گفت: طی این مراحل نیازمند همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی است.
 
مرحله مقدماتی تدوین افق پنج‌ساله سازمان دارالقرآن انجام گرفته است

مدیر امور استانها و مؤسسات سازمان دارالقرآن با تأکید بر لزوم ایجاد وحدت رویه در بین فعالیت‌های قرآنی این سازمان گفت: برنامه‌های قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها در افق پنج ساله تدوین شده است که درمرحله نخست در سال جاری توسط ادارات کل به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و براساس نتایج آن طی سال 1391 برنامه چهار سال آینده این افق تکمیل می‌شود. 
 
بر اساس این گزارش؛ نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی یکشنبه سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
کد خبر 1578212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha