۷ فروردین ۱۳۸۴، ۱۳:۰۷

ارديبهشت ماه، توسط مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور :

همايش «گفتگوي علم و دين» برگزار مي شود

همايش چهار روزه اي با عنوان «گفتگوي علم و دين» توسط گروه علم و دين مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه "مهر"، با توجه به ضرورت وجود نظامي هماهنگ و منسجم از مفاهيم حيات، انسان، تكامل حقيقي فرد و جامعه، گروه علم و دين مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور، همايش چهار روزه اي با عنوان «گفتگوي علم و دين» را برگزار مي‌ كند. اين همايش در راستاي تبيين مفهوم واقعي سلامت و برنامه ريزي براي ارتقاء سطح سلامت فرد و جامعه برگزار مي شود.

نظريه هاي علمي، فلسفي و الهياتي در مورد منشا حيات، حيات و هدفمندي، تبيين حيات و ويژگي هاي اصلي آن، چگونگي پيدايش گونه هاي حيات در جهان طبيعت، فعل خدا در امر پيدايش و تكامل حيات، بررسي نظرية تكامل- داروينيزم- داروينيزم نوين، نظريه هاي انسان در فرهنگ اسلامي، تحقيقات و نظريه‌ هاي موجود در روان‌شناسي اسلامي، روان شناسي، روان درماني و اسلام، معنويت - تجربه ديني و روان شناسي اسلامي و ... از محورهايي است كه در اين همايش بررسي مي شود.

همچنين در زمينه جهاني شدن، معنويت عصر جديد، محيط زيست، جايگاه اخلاق در قرن 21، تحقيقات جنسيتي، رسانه، تكنولوژي، مكانيك كوانتوم و كاربرد آن در مباحث علم و دين، فرا روان‌ شناسي، ژنتيك، اخلاق پزشكي، طب مكمل و جايگزين، زيست شناسي اجتماعي، پزشكي تكاملي، روان‌شناسي تكاملي ميزگردها و كارگاه هاي آموزشي برگزار خواهد شد.

کد خبر 158797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha