۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۳۴

مهر خبر می‌دهد:

موافقت با افزایش 10 درصدی قیمت ماکارونی/ قطع ارایه گندم دولتی به تولیدکنندگان

موافقت با افزایش 10 درصدی قیمت ماکارونی/ قطع ارایه گندم دولتی به تولیدکنندگان

در نامه‌ ارسالی که از شرکت بازرگانی دولتی ایران به برخی تولیدکنندگان ماکارونی و انجمن‌های مربوطه اعلام شده است که دولت در سال 91 تعهدی برای ارایه گندم با نرخ دولتی به کارخانجات ندارد و بر همین اساس نیز خبرها از افزایش 10 درصدی قیمت ماکارونی در روزهای آینده حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به برخی شرکتهای تولیدکننده بزرگ ماکارونی و انجمن مربوطه آن داشته، به صراحت اعلام شده است که دولت تعهدی نسبت به تامین گندم با نرخ دولتی برای کارخانجات تولیدکننده در سال 91 ندارد و بر این اساس، آنها باید گندم مورد نیاز برای صنف و صنعت را از بخش‌خصوصی دریافت کنند.

بر این اساس، تولیدکنندگان نیز درخواست افزایش قیمت انواع ماکارونی را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کرده و گویا توافقات اولیه برای افزایش 10 درصدی قیمت نیز صورت گرفته است.

در این رابطه افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی و بالا رفتن نرخ دلار به صورت رسمی از 1150 تومان به 1226 تومان، خود عاملی برای درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های تولیدی است.

پیش از این در سال جاری، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش رسمی قیمت روغن نباتی و پودر شوینده موافقت کرده بود.

کد خبر 1590101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha