۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۲۰

صباغان:

حمل هرگونه داروی مسکن توسط زائران ایرانی عازم عربستان ممنوع است

حمل هرگونه داروی مسکن توسط زائران ایرانی عازم عربستان ممنوع است

شاهرود-خبرگزاری مهر: جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهرود حمل هرگونه داروی مسکن، آرام بخش و خواب آور دارای ترکیبات مرفین و کدیین توسط زائران ایرانی عازم عربستان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ستوان یکم حسین صباغان صبح چهارشنبه در همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران شهرستان شاهرود در محل حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهرستان تصریح کرد: حمل هرگونه مواد مخدر حتی شربت ترک اعتیاد متادون و قرص ترامادول برابر ماده 40 قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام ممنوع است.

وی اظهار داشت: اگر هر ماده مخدر در فرودگاه و هتل و حتی حریم هوایی عربستان کشف شود موجب لغو پرواز، ابطال گذرنامه از یک تا پنج سال و ده سال زندانی می شود.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهرود خاطرنشان کرد: هرگونه داروی مسکن، آرام بخش و خواب آور دارای ترکیبات مرفین و کدیین حکم مواد مخدر را دارد و به همراه داشتن آنها ممنوع است.

صباغان توصیه کرد: زائران از معاشرت با افراد مشکوک خودداری کرده و هیچ بسته ای را در فرودگاه ایران از افراد ناشناس قبول نکنند زیرا ممکن است در این بسته ها انواعی از مواد مخدر جاسازی شده باشد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه زائران ایرانی از 15 فرودگاه به سرزمین وحی اعرام می شوند اما در کشور عربستان تنها دو فرودگاه پذیرای زائران هستند بنابراین مسئولان عربستان تمام توان خود را در این دو فرودگاه به کار گرفته اند و در خصوص مواد مخدر و کالای قاچاق سختگیری زیادی می کنند.

صباغان با اشاره به موقعیت حساس ایران در سطح جهان گفت: اگر زائر ایرانی به هر دلیلی در کشور عربستان دستگیر شود بدون درنگ در شبکه های ماهواره ای و اینترنت به عنوان عنصر مخرب و عامل توزیع مواد مخدر در قلب اسلام معرفی می شود که این مسئله موجب خدشه دار شدن چهره ایران در بین جهانیان می شود.

کد خبر 1604146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha