۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۸

بارش تگرگ در طرقبه به برخی باغات آسیب زد

بارش تگرگ در طرقبه به برخی باغات آسیب زد

طرقبه - خبرگزاری مهر : بارش بی سابقه شدید تگرگ در طرقبه خسارات فراوانی را به بخشی از باغات این شهرستان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید تگرگ که در طرقبه آغاز شد بخشهای زیادی از این منطقه از جمله روستای ازغد و مایان علیا و روستای سربرج را در برگرفت که خسارات صد درصدی به باغات این منطقه  وارد کرد.

سرپرست بخشداری طرقبه با بیان اینکه قریب به 15 دقیقه بارش تگرگ به طول انجامید در گفتگو با مهر تصریح کرد: هماهنگیهای لازم با نمایندگان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای تعیین میزان خسارت انجام شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر با اعلام دقیق خسارت پیگیریهای لازم را برای جبران خسارتهای وارده انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی بخش طرقبه نیز به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه بارش شدید تگرگ در بخشی از باغات روستای ازغد و مایان علیا صددرصد محصولات این مناطق را از بین برد.

حسن حیدری با اعلام این مطلب که بیش از دو ساعت راه ازغد مسدود بود، گفت: حدود 30 هکتار از باغات روستای ازغد در این بارش تگرگ به طور کلی از بین رفت و حتی برگ روی شاخه ها  نیز نمانده است.

 دهیار روستای مایان علیا نیز به خبرنگار مهر گفت: مردم روستا بعد از پایان بارش با پارو پشت بام های خود را تمیز کردند.

علی تقی نژاد با بیان اینکه بیش از 70 هکتار از باغات این روستا در بارش تگرگ از بین رفت گفت: بزرگی تگرگ ها و بارش آن  به قدری شدید بود که حتی شاخه های درختان نیز بر روی زمین افتاده و مثل فصل پاییز شده است.

وی نگرانی باغداران را نبود عایدات اعلام و از مسئولین خواست تا مساعدت جدی در این رابطه داشته باشند.

کد خبر 1605766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha