۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲

اکبریانی به مهر خبر داد؛

کناره‌گیری خودخواسته دبیر جایزه شعر خبرنگاران

کناره‌گیری خودخواسته دبیر جایزه شعر خبرنگاران

محمدهاشم اکبریانی، بنیانگذار و دبیر 6 دوره جایزه شعر خبرنگاران از کناره‌گیری خودخواسته از دبیری این جایزه ادبی خبر داد و تعیین دبیر با تصمیم گروهی را به نفع این جایزه دانست.

محمدهاشم اکبریانی، بنیانگذار و دبیر 6 دوره جایزه شعر خبرنگاران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تصمیم ما برای برگزاری هفتمین دوره جایزه شعر خبرنگاران این بود که از امسال به بعد دبیر هر دوره با تصمیم جمع موسسان و برنامه‌ریزان جایزه تعیین شود.

وی ادامه داد: این تصمیم بدین معناست که امسال من دبیر جایزه نخواهم بود و اعتقاد دارم این تصمیم به پویایی و بهتر برگزار شدن جایز کمک می کند. این جایزه برای هر چه بهتر برگزار شدن نیاز به هماهنگی‌ها و پیگیری‌های بیشتری دارد که من به اندازه کافی وقت برای آن نداشتم و همچنین فکر می‌کنم نیروهای جوان و باانگیزه می‌توانند دبیران بهتری برای جایزه شعر خبرنگاران باشند.

بنیانگذار جایزه شعر خبرنگاران در توضیح بیشتر این تغییرات بیان کرد: در نظر داریم هر سال دبیر با تصمیم جمعی انتخاب شود همچنین تصمیمات جمعی را تقویت کنیم. در نظر داریم وبلاگ جایزه فعال‌تر باشد و آثار برتر را هر چه سریع‌تر در آنجا منتشر کنیم. همچنین پیگیری از ناشری که قرار بود آثار برتر را منتشر کند باید سرعت گیرد که فکر می‌کنم دبیر جدید بتواند این امور را بهتر دنبال کند.

اکبریانی در پایان افزود: جایزه شعر خبرنگاران نیاز به سلیقه‌ها و فکرهای متفاوت دارد و اگر کارها گروهی پیش برود بهتر است. یکی از مشکلاتی که جایزه‌های ادبی خصوصی در ایران با آن دست به گریبان هستند این است که متکی به فرد هستند و وقتی این فرد نباشد جایزه نیز تعطیل می‌شود در حالی که در جهان جایزه‌ها حتی تا 100 سال برگزار می‌شوند و دلیلش هم این است که مبتنی بر فرد نیستند.

جایزه شعر خبرنگاران که در 6 سال گذشته به طور مرتب برگزار شده است توسط داورانی قضاوت می‌شود که همگی از فعالان عرصه رسانه هستند و البته دستی هم در شعر و شاعری دارند.

کد خبر 1608957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha