۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۶

یک نویسنده، کتاب غیرقابل چاپش را برای اخذ مجوز دوباره می‌نویسد!

یک نویسنده، کتاب غیرقابل چاپش را برای اخذ مجوز دوباره می‌نویسد!

عباس عبدی که رمان «ملوان نصف جهان» او غیرقابل چاپ اعلام شده، قصد دارد برای اخذ مجوز این کتاب، آن را دوباره البته در فضایی متفاوت بنویسد.

عباس عبدی داستان‌نویس در این باره به خبرنگار مهر گفت: کتاب «ملوان نصف جهان» من پارسال غیرقابل چاپ اعلام شد؛ در حالی که با وجود اینکه برخی از اتفاقات رمان در یک زندان رخ می‌دهد، به نظر خودم موردی برای این رای نداشت و می‌توانست چاپ شود.

وی افزود: در هر حال تصمیم گرفته‌ام این کتاب را از اول تا آخر دوباره و البته با ساختار و فضایی متفاوت نسبت به نسخه اول، بنویسم. خودم یادم نمی‌آید تا به حال نویسنده‌ای برای اخذ مجوز کتابش، آن را دوباره بنویسد. دست کم در ایران من موردی را سراغ ندارم.

این داستان‌نویس همچنین از پایان نگارش دومین رمانش در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: ماجراهای این رمان که عنوان آن «روز نهنگ» است، دو، سه سال بعد از پایان جنگ ایران و عراق و در جزیره قشم رخ می‌دهد و موضوع آن هم حفظ آثار تاریخی، باستانی و عتیقه‌جات و تلاش مردم برای این کار است.

به گفته عبدی در بر اساس داستان این رمان، در پی طرح چند قاچاقچی عتیقه و آثار باستانی برای خارج کردن تعدادی آثار گرانبها از کشور، نوجوانان منطقه (جزیره قشم) به این مسئله پی می‌برند و با آنها درگیر می‌شوند و دست آخر هم اجازه خروج این آثار را از کشور توسط قاچاقچیان نمی‌دهند.

وی افزود: حجم کتاب «روز نهنگ» 250 صفحه است و قرار است در قالب طرح «رمان نوجوان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

«روزنهنگ» بعد از «شناگر» دومین اثر داستانی عباس عبدی در حوزه کودک و نوجوان محسوب می‌شود. «قلعه پرتغالی‌ها» و «دریا خواهر است» از دیگر آثار اوست.

کد خبر 1613981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha