۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۲۰

سلیمی:

سامانه بازیافت دی اکسید کربن در شهرکرد ساخته شد

سامانه بازیافت دی اکسید کربن در شهرکرد ساخته شد

شهرکرد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل کارخانه ماشین سازی شهرکرد گفت: نخستین سامانه بازیافت دی اکسید کربن کشور در شهرکرد طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم سلیمی اظهار داشت: پیش از این 2شرکت آمریکایی و ژاپنی انحصار تولید این سامانه را در اختیار داشتند وبا ساخت این سامانه کشور ایران به جمع صاحبان فن آوری سامانه بازیافت گازهای گلخانه ای (co2) پیوسته است.

وی افزود: این سامانه با استقرار بر روی دودکش نیروگاهها، پالایشگاهها، مجتمع های پتروشیمی و صنایع آلاینده، از ورود میلیون ها تن گاز کربنیک به محیط زیست جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: مطالعه طراحی و بومی سازی دانش بازیافت دی اکسید کربن از 20سال پیش در کارخانه ماشین سازی co2 شهرکرد آغاز شده است.

مدیر عامل کارخانه ماشین سازی co2 شهرکرد اذعان داشت: سامانه بازیافت دی اکسید کربن به مدت هشت ماه بر روی نیروگاه بعثت تهران با موفقیت اجرا شده است.

سلیمی گفت: این سامانه با بهره گیری از دمای 300 درجه سانتی گرادی دودکش های صنعتی ، برودت 30 درجه سانتیگرادی ایجاد و گازکربنیک خالص تا مرز 100 درصد تولید می کند.

وی افزود: در این سامانه با بهره گیری از 20 درصد انرژی، ضمن جلوگیری از ورود روزانه 50 تن گازکربنیک به محیط زیست ، 65تا 70 درصد دی اکسید کربن خروجی از مراکز بزرگ صنعتی مانند نیروگاهها تولید می شود.

سلیمی گفت: نمونه خارجی این سامانه 140 میلیارد ریال است، در حالی که نمونه ایرانی آن با 70 میلیارد ریال هزینه تولید می شود.

نخستین رینگ یکپارچه در شهرکرد ساخته شد

رئیس صنعت معدن و تجارت چهار محال و بختیاری با بیان اینکه نخستین رینگ یکپارچه کشور در شهرکرد ساخته شده است، گفت: این رینگ که به ثبت جهانی رسیده است در حین طراحی و ساخت نخستین سامانه بازیافت دی اکسید کربن در کشور ساخته شد.

رحمان کرمی گفت: این رینگ یکپارچه در نخستین سامانه بازیافت دی اکسید کربن کشور که هشت ماه پیش به صورت آزمایشی در نیروگاه بعثت تهران نصب شد قرار گرفت.

وی افزود: این رینگ با حذف مبدلهای شیمیایی گران قیمت و وارداتی از چرخه تولید نظیر ( سی لی کاژل و مولکارسیو) از ورود روغن به دی اکسید کربن جلوگیری می کند.

وی افزود: این نوع رینگ علاوه بر استحصال دی اکسید کربن خالص و بدون آلودگی روغنی ، مصرف برق را تا 80 درصد کاهش می دهد.

29واحد صنفی متخلف در اردل شناسایی شد

سرپرست صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردل گفت: با اجرای 299 بازرسی از اصناف این شهرستان، 29 واحد صنفی متخلف در اردل شناسایی شد.

اسدی با اشاره به عملکرد واحد بازرسی و نظارت این اداره، گفت: در اردیبهشت ماه جاری 299 واحد صنفی در این شهرستان بازرسی شدند که در مجموع این تعداد بازرسی، 29 تخلف کشف و شناسایی شد.

وی ادامه داد: این تعداد پرونده تخلف به واحد تعزیرات حکومتی ارسال شد که با رأی صادره 16 پرونده حکم آن صادر، دو پرونده مبری و 14 پرونده نیز به پرداخت جرائم نقدی محکوم شدند.

اسدی با اشاره به میزان جرائم صادره پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی این شهرستان، گفت: با ارسال این تعداد پرونده به تعزیرات حکومتی متخلفان به پرداخت چهارمیلیون و 280 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

اسدی از صدور و تمدید 33 پروانه کسب در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود این تعداد پروانه شامل شش پروانه صادره در بخش تولیدی، چهار پروانه خدمات فنی، 14 پروانه توزیعی و چهار تمدید پروانه توزیعی و پنج پروانه کسب خدماتی بوده است.

قیمت جدید انواع نان در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

قیمت جدید انواع نان پس از تصویب در کمیته نرخ گذاری آرد و نان چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد نرخ گندم و افزایش قیمت آن از چهارهزار و 400 ریال به چهارهزار و 650 ریال، قیمت انواع نان را اعلام کرد.

رحمن کرمی افزود: این قیمت ها در تمام نانوایی های استان قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: بر این اساس قیمت نان تافتون تنوری با وزن چانه دویست گرم یک هزار و چهارصد ریال، نان ماشینی دوار با وزن چانه دویست گرم یک هزار و سیصد ریال و نان تافتون سنتی با وزن چانه 250 گرم یکهزار و هفتصد ریال تعیین شده است.

وی افزود: تافتون نیمه حجیم نیز با وزن چانه سیصد گرم یک هزار و هشتصد ریال و تافتون نیمه حجیم با وزن چانه چهارصد گرم با قیمت دو هزار و 400ریال به فروش می رسد.

کرمی همچنین قیمت نان بربری با وزن چانه پانصد گرم  را سه هزار و سیصد ریال و نان سنگک با وزن چانه هفتصد گرم، چهارهزار و پانصد ریال تعیین شده است.

اجرای ۹۲ طرح کشاورزی درشهرستان لردگان

معاون فرماندار لردگان از اجرای ۹۲ طرح کشاورزی در این شهرستان خبرداد.

حیدر همتیان گفت: این طرح ها امسال با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شوند.
 
وی تأکید کرد: طرح های یاد شده در بخش های ماشین آلات، زراعت و باغبانی هستند.
 
همتیان افزود: حمایت از تولید کننده و کشاورز در راستای کاهش وابستگی غذایی به کشورهای دیگر ضرورت دارد.
 
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر در بخش کشاورزی شهرستان لردگان فراهم می شود.
کد خبر 1624239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha