۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳

در جشنواره ملی گیاهان دارویی/

رتبه ممتاز مرکزتحقیقات طب سنتی و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رتبه ممتاز مرکزتحقیقات طب سنتی و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شیراز - خبرگزاری مهر: بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اولین جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، موفق به کسب رتبه ممتاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور موسسات علمی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی فعال در عرصه طب سنتی و سازمان ها و موسسات غیر دولتی برگزارشد.

در این نمایشگاه که در تهران برگزار شد، غرفه مرکز تحقیقات طب سنتی و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت فعال داشته و فعالیتهای مختلف دانشگاه از جمله کتب و تالیفات، نشریات، پروژه های تحقیقاتی انجام شده و در دست اقدام، کتابخانه تخصصی طب سنتی ابن سینا، درمانگاه طب سنتی، داروخانه طب سنتی، فصل نامه طب سنتی ابن سینا، خبرنامه مرکز تحقیقات و... به بازدید کنندگان معرفی شد.

با توجه به حضور فعال و فعالیتهای انجام شده، مرکز تحقیقات طب سنتی و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جشنواره به عنوان یکی از دانشگاه های فعال در عرصه طب سنتی و دارای مشارکت موثر در جشنواره شناخته شد و لوح سپاس معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی) را دریافت کرد.

کارآمدی بالینی دانشجویان پزشکی شیراز ارزشیابی شد

با برگزاری آزمون آسکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز،کارآمدی بالینیدانشجویان پزشکی این دانشگاه ارزشیابی شد.

دانشجویان ورودی سال 84 رشته پزشکی به منظور ارزشیابی کارآمدی بالینی در آزمون آسکی ( Objective Structured Clinical Examination) شرکت کردند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان تنها مرکز در ایران، در احراز صلاحیت برگزاری آزمونهای مهارتی به روش آسکی، تاکنون در دوره های مختلفی این آزمون را برگزار کرده است.

آزمون آسکی پایان دوره پزشکی عمومی، در درمانگاه شهید مطهری شیراز با شرکت دانشجویان ورودی 84 برگزار شد و مسئولان و مدیران گروه های بالینی نیز از آن بازدید کردند.

تقدیر از جهادگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز

کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در عرصه اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد تقدیر قرار گرفتند.

از 68 نفراز کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در عرصه اردوهای جهادی، باحضور رئیس دانشگاه قدردانی شد.

دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه، با تشکراز همه شرکت کنندگان و گردانندگان این اردوهای جهادی، گفت: وقتی که فعالیتی برای خداوند انجام می شود و در مسیر رسیدن به هدف صرفا رضایت پروردگار در نظر گرفته می شود، آنگاه می توان گفت که این کار، کاریست خدایی و این افراد در مسیر الهی گام برمی دارند.

وی این اردوهای جهادی و حضور در این اردوها را از مصادیق کارها و فعالیت های خیرخواهانه و بدون چشمداشت مادی برشمرد و افزود: زمانی که گروهی بدون حرص و طمع و بدون توجه به مال دنیا شروع به خدمت برای مردم محروم می کنند، خداوند نیز آنان را تائید کرده و نور و برکت به کارهایشان عطا فرموده و لطف خود را شامل حال آنان می کند.

دکتر ایمانیه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان به برگزاری این اردوها اهتمام خواهد ورزید و از تمامی امکانات این دانشگاه برای پیشرفت و بهبود وضعیت بهداشتی درمانی و نیز ارتقای سطح فرهنگی مناطق محروم استان استفاده خواهد کرد.

مدیر کل تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تاکنون بیش از 40 اردوی جهادی دانشگاه در مناطق محروم و حاشیه شهر شیراز برگزارشده که منشاء بسیاری برکات بوده است.

مهدی خسروی افزود: همکاری در این اردوها به صورت داوطلبانه و افتخاری است و خوشبختانه شاهد رشد روزافزون حضور نیروهای مختلف، اعم از کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی در این برنامه ها هستیم به گونه ای که پیشرفت در هر کدام از این برنامه ها بطور محسوسی دیده می شود. 

کد خبر 1641489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha