۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۹

هم‌زمان با آغاز اجرای عمومی/

ماهیان "33 درصد نیل سایمون" را به سمندریان تقدیم کرد

ماهیان "33 درصد نیل سایمون" را به سمندریان تقدیم کرد

افسانه ماهیان کارگردان نمایش "33 درصد نیل سایمون" با اشاره به آغاز اجرای عمومی اثر از 21 تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر از تقدیم تمامی اجراها به حمید سمندریان خبر داد.

ماهیان در این باره به خبرنگار مهر گفت: روز چهارشنبه 21 تیرماه زنگ آیین افتتاح نمایش "33 درصد نیل سایمون" به صدا درمی‌آید. برای من مهمترین نکته در اجرای عمومی این اثر این است که نمایش را در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌برم. با توجه به مراسم بزرگداشت استاد سمندریان در سال 88 و اینکه من نیز در نامگذاری این سالن به نام استاد سهمی داشتم، اجرا در سالن استاد سمندریان برای من حس و حال متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: خیلی دوست دارم در مراسم افتتاحیه نمایش "33 درصد نیل سایمون" یک یادآوری درباره نامگذاری سالن استاد سمندریان داشته باشم و دوست دارم در صورت اینکه استاد شرایط جسمی مناسبی داشته باشند زنگ افتتاح نمایش را به صدا دربیاورند. کلیه اجراهای نمایش "33 درصد نیل سایمون" نیز به استاد سمندریان تقدیم می‌شود.

کارگردان نمایش "33 درصد نیل سایمون" یادآور شد: ما از روزهای ابتدایی اجرا یعنی 22 و 23 تیرماه در دو نوبت 20 و 22 یعنی در قالب دو اجرا نمایش را به صحنه می‌بریم. چون زمان کمی تا آغاز ماه رمضان داریم تصمیم گرفتیم که یک هفته ابتدایی را به صورت دو اجرایی اثر را به صحنه ببریم.

ماهیان از تخفیف 30 درصدی بهای بلیت نمایش در روزهای ابتدایی اجرا خبر داد و گفت: این نمایش تا 29 مردادماه در قالب اجرای عمومی روی صحنه خواهد بود.

این کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر درباره حضور ستاره اسکندری به عنوان مدیرتولید و تهیه در این اثر نمایشی گفت: این پیشنهاد از سوی ستاره اسکندری بود که من را هم غافلگیر کرد. ستاره اسکندری به این طریق می‌خواست حمایت خود را به عنوان یک فرد تئاتری از یک گروه تئاتری اعلام کند. او به عنوان یک بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون این پیشنهاد را با اشراف کامل داد.

نمایش "33 درصد نیل سایمون" بر اساس نمایشنامه "فصل دوم" نیل سایمون توسط محمد یعقوبی نوشته و دراماتورژی شده است. علی سرابی، آیدا کیخایی، ملیکا عبدالرزاقی و مسعود میرطاهری بازیگران این نمایش هستند. تورج ثمینی پور، ساقی عطایی و هومن خدادوست گروه کارگردانی، منوچهر شجاع طراح صحنه، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، آنکیدو دارش آهنگساز و امیر اسمی طراح پوستر و بروشور نمایش "33 درصد نیل سایمون" هستند.

کد خبر 1643876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha