۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۰۸

روزنامه صهیونیستی مطرح کرد:

نگرانی شدید از روابط تهران و قاهره/ مصر به اسرائیل سیلی می زند

نگرانی شدید از روابط تهران و قاهره/ مصر به اسرائیل سیلی می زند

یک روزنامه عبری زبان در گزارشی اعلام کرد: سفر محمد مرسی به تهران و مواضع اخیر سرلشکر ممیش درباره مخالفت با تقاضای آمریکا در حمله به کشتی ایرانی، به منزله سیلی مصر به اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر روزنامه کیکار هشبات  رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: عزم رئیس جمهور مصر برای سفر به ایران و رد تقاضای آمریکا از سوی نیروی دریایی مصر در زمینه حمله به کشتی ایرانی در کانال سوئز به منزله سیلی مصر بر صورت اسرائیلیها است.

در این گزارش به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد اشاره شده و آمده است: تهران اعلام کرده که محمد مرسی رئیس جمهور مصر در این نشست حضور خواهد داشت. از سوی دیگر، سرلشکر "مهاب ممیش" اخیرا در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: نیروی دریایی مصر تقاضای آمریکا در زمینه حمله به یک کشتی ایرانی حامل سلاح برای سوریه که در حال عبور از کانال سوئز بوده، رد کرده است.

به گزارش النشره این روزنامه صهیونیستی در ادامه به تنشهای میان قاهره و تل آویو اشاره کرده و اعلام می کند: پس از استقرار تسلیحات سنگین نظامی مصر در منطقه سینا که بدون هماهنگی با اسرائیل انجام شد، تنشهایی در افق روابط قاهره و تل آویو دیده می شود، موضوعی که مقامات اسرائیلی از آن به عنوان نقض توافقنامه کمپ دیوید یاد می کنند.

خاطر نشان می شود رئیس جمهور مصر اخیرا با وجود فشارهای آمریکا و کشورهای غربی تصمیم گرفت  در اجلاس تهران حضور داشته باشد، از طرفی سرلشکر ممیش فرمانده نیروی دریای مصر در منطقه کانال سوئز روز گذشته با تاکید بر اینکه قاهره تنها مسئول حفظ امنیت این آبراهه استراتژیک است، افزود: نیروی دریایی مصر تقاضای آمریکا در زمینه حمله به یک کشتی ایران را رد کردند.

کد خبر 1681619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha