۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲

راستاد اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری پنج‌هزارمیلیارد ریالی در بخش تجاری بنادر استان بوشهر

سرمایه‌گذاری پنج‌هزارمیلیارد ریالی در بخش تجاری بنادر استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از سال 84 تاکنون پنج هزار میلیارد ریال در بخش‌های تجاری بنادر استان بوشهر سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی به منظور توسعه بنادر در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر صورت گرفته است و شاهد سرمایه‌گذاری پنج‌هزارمیلیارد ریالی در بخش تجاری بنادر استان بوشهر از ابتدای دولت نهم تا کنون هستیم.

وی اضافه کرد: 12 پروژه بندری و دریایی با اعتبار 320 میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی داریم که با حضور استاندار بوشهر عملیات اجرایی احداث تاسیسات پشتیبانی بندر دیر آغاز و انبار سرپوشیده بندر کنگان نیز افتتاح شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: دیگر پروژه‌های ابتدای مهرماه امسال همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته ملی دریانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر تجاری دیر در دولت‌های نهم و دهم خبر داد و بیان داشت: این درحالی است که تا پیش از دولت نهم و دهم زیرساخت‌های این بندر، محدود به فعالیت صیادی بود و هیچگونه زیرساخت بندری تجاری در بندر دیر وجود نداشت.

راستاد خاطرنشان ساخت: احداث زیرساخت‌های تجاری بندر دیر را در سال 84 با 30 میلیارد ریال اعتبار با لایروبی حوضچه این بندر آغاز کردیم و با استفاده از مواد حاصل از لایروبی نیز 10 هکتار زمین استحصال کردیم که برای احداث تاسیسات پشتیبانی آماده شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بندر تجاری دیر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌خواهیم روبناها و تاسیسات بندری شامل انبار، محوطه، بارانداز و ساختمان اداری بندر، برج کنترل ترافیک دریایی و  گمرک و ایستگاه آتش نشانی را را احداث کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در فاصله زمانی موقتی که این فضاهای بندری وجود نداشته ما از کانکس و امکانات موقت استفاده کردیم تا فعالیت تجاری برقرار باشد.

وی ادامه داد: متعاقب آن اسکله بلوک وزنی به طول 250 متر برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری با 30 میلیارد ریال اعتبار احداث شد که در هفته دولت سال 89 با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح شد.

راستاد اضافه کرد: در سال 89 نیز کلنگ موج شکن تکمیلی بندر دیر به زمین زده شد که در سال 90 با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی معرفی شد.

کد خبر 1684869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha