۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۱۲

تجری:

سواحل گلستان بهسازی و ساماندهی می شوند

سواحل گلستان بهسازی و ساماندهی می شوند

گمیشان - خبرگزاری مهر: مسئول واحد فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان گلستان از اجرای طرح ساماندهی و بهسازی سواحل این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، احمد تجری پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از سواحل استان افزود: این طرح که توسط دفتر فنی اداره کل میراث استان پیش بینی و برنامه ریزی شده در نظر دارد با استفاده از سواحل استان که یکی از فرصت های خوب برای جذب گردشگر به استان است فضایی مناسب درخور استان را به گردشگران و مردم استان ارائه کند.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر دوم تامین می شود توسط پیمانکاران بخش خصوصی در 4 منطقه بندر ترکمن، بندر گز، گمیشان و نوکنده در حال اجرا است.

تجری با بیان اینکه در حال حاضر قسمت هایی از این طرح در مناطق مذکورطرح اجرا شده تشریح کرد: آسفالت مسیر در دو منطقه اسکله بند و چپاقلی بندر ترکمن به طول 610 متر و عرض 6 متر انجام شده و همچنین زیر سازی مسیر دسترسی چپاقلی بندر ترکمن با اعتباری بالغ بر 3هزار و 500 میلیون ریال نیز به اتمام رسیده و در مرحله رفع نواقص است.

وی ادامه داد: زیرسازی مسیر دسترسی به ساحل گمیشان نیز با عتباری بالغ بر 2هزار و 500 میلیون ریال در حال اجرا است و در سواحل بندرگز نیز با اعتباری بالغ بر 2هزار و 750میلیون ریال نسبت به احداث آلاچیق، اسکله چوبی وفعال کردن سیستم روشنایی اقدام شده که به بهره برداری رسیده و ساخت سرویس بهداشتی آن در حال اجرا است.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان متذکر شد: این طرح در سواحل نوکنده نیز با احداث آلاچیق، کمپینگ، سکوی برداشت آب و محوطه مجهز پارک کودک در حال اجرا است و اعتبار اختصاص داده شده به آن 2هزار و 250 میلیون ریال است.

وی اذعان داشت: با ساماندهی سواحل استان گلستان، زمینه های حضور بیشتر گردشگران در این مناطق و بهره مندی آن ها از امکانات و زیرساخت های گردشگری ایجاد شده و همچنین رضایتمندی آن ها بیش ازپیش فراهم آید.

کد خبر 1688761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha