۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹

گزارش خبری/

معرفی اعضای کمیته رهبری چین/"شی جین پینگ" اژدها را هدایت می کند

معرفی اعضای کمیته رهبری چین/"شی جین پینگ" اژدها را هدایت می کند

حزب کمونیست چین دیروز پنجشنبه شورای هفت نفره ای را به عنوان کادر رهبری این کشور معرفی کرد و "شی جین‌ پینگ" را به ریاست آن برگزید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، سرانجام پس از چند ماه مذاکرات محرمانه دیروز هفت عضو شورای رهبری حزب کمونیست چین معرفی شدند و "شی جین پینگ" معاون رئیس جمهور به عنوان رهبر این کمیته هفت نفره معرفی شد.

به احتمال زیاد شی جین پینگ، چند ماه بعد نیز به عنوان رئیس جمهور جدید چین معرفی می شود.

روز گذشته و در مراسم معرفی این هفت نفر، اولین نفری که وارد ساختمان محل برگزاری اجلاس حزب کمونیست شد شی جین پینگ 59 ساله بود. او رهبر جدید حزبی محسوب می شود که 82 میلیون نفر عضو دارد.

شی جین ‌پینگ در نخستین سخنرانی خود متعهد شد که با فساد مقامهای چین مبارزه کند و زندگی بهتری برای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون چینی بسازد.

شی جین پینگ

شی جین ‌پینگ همچنین به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی، عالی ترین ارگان رهبری نظامی چین برگزیده شد. بر پایه قوانین چین، رهبران این کشور هر 10 سال یک بار تغییر می‌کنند. 
 
شی جین ‌پینگ، رهبر جدید ۵۹ ساله حزب کمونیست چین، در سخنان روز پنجشنبه خود گفته است که حزب با چالشهای بسیار مهمی روبروست و مشکلات زیادی در حزب باید حل و فصل شود. وی با تاکید بر مبارزه با فساد مقامات و مدیران چینی گفت که آنها از مردم جدا افتاده اند.
 
سخنان رهبر جدید چین در حالی بیان می شود که چین شاهد تظاهرات و نارضایتی روزافزون بسیاری از مردم این کشور در مورد فساد و سوءاستفاده مقامات محلی است.
 
حزب کمونیست چین در هجدهمین کنگره ملی خود در پکن، شورای رهبری هفت نفره ای نیز به ریاست شی جین ‌پینگ برگزید.
 
لس آنجلس تایمز در معرفی شش عضو دیگر کمیته رهبری حزب کمونیست چین می نویسد :  
 
"لی کقیانگ" یکی از معدود مقامات چینی است که انگلیسی را به خوبی صحبت می کند. وی دارای گذشته متعادلی است، پدر وی از مقامات عالی و برجسته حزب کمونیست نبوده اما با این وجود از مقامات محلی این حزب محسوب می شد . وی دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق و دکتری اقتصاد از دانشگاه "پکینگ" است.
 
"وانگ قیشان" از وی به عنوان رئیس نیروهای ویژه نیز یاد می شود و در مواقع بحرانی یکی از مقاماتی است که نام او بسیار شنیده می شود. وانگ دارای سابقه بانکداری بوده و به عنوان معاون نخست وزیر در امور اقتصادی مطرح بوده و در مذاکرات اقتصادی و استراتژیک چین-آمریکا حضور داشته است.
 
"یو زنگشنگ" رئیس جدید حزب کمونیست در شانگهای است. وی دارای سابقه خانوادگی شگفت آوری است. خانواده وی ارتباطی با مائو تسه تونگ، و جیانگ زمین نداشته، اما با رهبر ملی گرایان چین "کای شک" مرتبط بوده اند.
 
عموی پدر رنگشنگ، در دوران حکمرانی چیانگ، به عنوان وزیر دفاع چین خدمت می کرد و پدر وی نیز در ابتدا با "جیانگ قینگ" یعنی همان زنی که بعدها با مائو ازدواج کرد، ازدواج کرده بود.   
 
 
اعضای کمیته رهبری حزب کمونیست از سمت راست بالا : لی کقیانگ، یو زنگشنگ، لیو یون شان، سمت چپ از بالا، زانگ دجیانگ، زانگ گائولی، وانگ قیشان 
 
"زانگ دجیانگ" که از وی با عنوان "انتقامجویی با مشت آهنین" یاد می شود. به زبان کره ای مسلط بوده و مدرک اقتصاد خود را از دانشگاه کیم ایل یانگ کره شمالی اخذ کرده است.
 
"لیو یون شان" وی سابقه زیادی در حزب کمونیست داشته و در برنامه های تبلیغاتی این حزب حضوری چشمگیر داشته است. وی سابقه فعالیت به عنوان خبرنگار در خبرگزاری "نیو چینا" را نیز دارد.
 
"زانگ گائولی"، وی پیش از پیوستن به حزب کمونیست در وزارت نفت چین کار می کرد و بعد از پیوستن به این حزب و دولت چین به عنوان رهبر حزب کمونیست در استان گانگدونگ انتخاب شد.  
 
شورای رهبر پیشین حزب کمونیست از ۹ نفر تشکیل می شد و به عقیده تحلیلگران، کاهش تعداد اعضای این شورا به منظور سرعت بخشیدن به تصمیم گیری ها در پرجمعیت ترین کشور جهان طی 10 ساله آینده است.
کد خبر 1744949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha