۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳

ترکاشوند/

" علیرضا صیداوی " پژوهشگر برتر کشور شد

" علیرضا صیداوی " پژوهشگر برتر کشور شد

رشت - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از انتخاب پژوهشگر برتر کشور از این واحد خبرداد و گفت: " علیرضا صیداوی "پژوهشگر برتر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمدی ترکاشوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت پژوهش در کشور اظهار داشت: هرچه علم پیشرفت کند پایه های ایمان دینی مستحکم تر خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش واحد رشت در سال جاری افزود: انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه و برگزاری جشنواره، مراسم ویژه هفته پژوهش دانشکده کشاورزی، جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی بازدید چند دبیرستان از امکانات آزمایشگاهی و کارگاه های واحد رشت از برنامه های این واحد در هفته پژوهش است.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: ازدیگر برنامه ها می توان به مشارکت با بسیج استان در برگزاری جشنواره نخبگان بسیجی منطقه شمال کشور، ارسال تولیدات علمی واحد برای شرکت در نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تهران و نمایشگاه منطقه 17 در واحد لاهیجان، جلسه با اعضای هیئت علمی گروه مدیریت برای برگزاری همایش مسئولان سازمان های اجرایی با استادان و دانشجویان واحد رشت را نام برد.

وی در ادامه از انتخاب پژوهشگر برتر کشور از واحد رشت خبر داد و افزود: انتخاب علیرضا صیداوی به عنوان پژوهشگر برتر کشوراز واحد رشت و سه نفر پژوهشگر برتر منطقه 17 در سه گروه علمی از افتخارات ملی و منطقه ای این واحد بوده است.

محمدی ترکاشوند برخی از فعالیت های دفتر امور پژوهش واحد رشت را برشمرد و عنوان داشت: برگزاری کنگره ملی ژئوپلیتیک با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران در خرداد ماه امسال، برگزاری همایش زبان شناسی با همکاری و مشارکت انجمن زبان شناسی ایران، میزبانی و مشارکت در برگزاری پنجمین جشنواره ملی فکر برتر و برگزاری نمایشگاه اختراعات و ایده های برتر کشور و افتتاح دفتر کانون شکوفایی خلاقیت و ارتباط مستمر و موثر دانشجویان با پارک علم و فناوری از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی با بیان اینکه تشکیل تیم های رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و قهرمانی در مسابقات ربوکاپ گیلان، برگزاری همایش داخلی هوش مصنوعی، رباتیک و برگزاری چند سخنرانی علمی از جمله سخنرانی علمی بسیج، پژوهش و نخبگان نیز از دیگر فعالیت های این دفتر در سال جاری بوده است.

سرپرست معاون پژوهشی و فناوری واحد رشت ادامه داد: 39 طرح پژوهشی در حال اجرا، 15 طرح خاتمه یافته، 21 طرح در مرحله اخذ قرارداد، 17 طرح در مرحله ارزیابی، 4 طرح برون دانشگاهی در مرحله اجرا و یک طرح برون دانشگاهی در مرحله بررسی در کارنامه طرح های پژوهشی واحد رشت به ثبت رسیده است.

وی در ادامه به معرفی 346 نفر از دانشجویان به سازمان ها و شرکت های گیلان برای کارآموزی و هماهنگی با دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی استان برای بازدید علمی دانش آموزان از آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد توسط دفتر ارتباط با صنعت واحد رشت اشاره کرد.

محمدی ترکاشوند گفت: تهیه تمام فرم های کارشناسی ارشد و بارگذاری بر روی وب سایت دانشگاه، رفع مشکل کد پایان نامه ها برای دفاع از پایان نامه های کارشناسی ارشد و جلسه هماهنگی با مدیران گروه های کارشناسی ارشد برای نظارت و رعایت بخشنامه های مقالات مستخرج از پایان نامه ها برای حفظ حقوق معنوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز از دیگر فعالیت ها در حوزه پژوهش بوده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد رشت ادامه داد: این باشگاه دارای 140 عضو و 11 عضو استعداد درخشان است.

سرپرست معاون پژوهشی و فناوری واحد رشت به 21 طرح پژوهشی در حال اجرا در باشگاه پژوهشگران جوان این واحد اشاره کرد و یادآورشد: در این باشگاه ارائه 4 طرح به پارک علم و فناوری ( 3 قرارداد ) و 2  طرح اعضای باشگاه با صدا و سیمای گیلان نیز در حال پیگیری است.

کد خبر 1770904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha