۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۰۸

جمیری عنوان کرد:

لزوم استفاده از توان متخصصان جوان بوشهری در صنایع گاز و پتروشیمی

لزوم استفاده از توان متخصصان جوان بوشهری در صنایع گاز و پتروشیمی

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از توان متخصصان جوان بوشهری در صنایع گاز و پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح یکشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با برخورداری از منابع غنی نفت و گاز و وجود صنایع و پالایشگاه‌های بزرگ پتروشیمی نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی از استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران نام برد و اضافه کرد: باید به خوبی از این منابع نفت و گاز که در اختیار داریم استفاده کنیم و به جای صادرات آن پس از استخراج، با انجام فراوری و تولید محصولات جدید، درآمدهای بیشتری از این منابع داشته باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اضافه کرد: استفاده از متخصصان داخلی برای فعالیت‌های فراوری علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، می‌تواند زمینه‌ساز درآمدهای بیشتری برای کشور باشد.

وی خواستار تلاش مسئولان برای بهره‌مندی بیشتر مردم استان بوشهر از این منابع غنی نفت و گاز و پتروشیمی شد و ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، آشنایی با توانمندی اقتصادی استان بوشهر است.

جمیری با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌ها در انتقال گاز، تصریح کرد: باید بهره بیشتری از این منابع ببریم و با فرآوری این محصولات درآمدزایی کنیم.

وی خواستار استفاده بیشتر از توان متخصصان استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی شد و ادامه داد: مردم انتظار دارند از توسعه صورت گرفته در این صنایع استان بوشهر استفاده بیشتری داشته باشند.

اختصاص یک‌هزار هکتار زمین برای ایجاد صنایع پائین دستی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این آئین اظهار داشت: به دستور وزیر نفت یک‌هزار هکتار زمین در منطقه پارس جنوبی برای ایجاد صنایع پائین‌دستی اختصاص یافته است که  با تغییر کاربری به صنایع پایین دستی تبدیل شده است.

مسعود نصوری از اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی و هیئت دولت به استان خبر داد و اضافه کرد: با شکل‌گیری اشتغال پایدار در منطقه با استفاده از توان تخصصی در صنایع تبدیلی و پایین دستی می‌توان تا 15برابر فعلی صنایع را گسترش داد.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برپایی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر نشان از توانمندی استان در عرصه گاز و پتروشیمی است و ویژگی‌های منحصربه فرد منطقه پارس جنوبی در کمتر جایی از جهان دیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تولید 60 درصد قطعات صنایع پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی، اضافه کرد: 100درصد سازندگان در اجرای پروژه‌های مختلف در پارس جنوبی ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه می‌تواند ضمن معرفی توانمندی استان بوشهر در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی زمینه سرمایه گذاری صنایع پایین دستی هم فراهم کند.

نصوری بیان کرد: در بهره برداری نیز از توان متخصصان ایرانی بهره می‌بریم که نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت گاز و پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر نیز از برپایی این نمایشگاه تا دهم بهمن‌ماه خبر  داد و گفت: این نمایشگاه که در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ایجاد شده است در 35 غرفه توانمندی‌های شرکت‌های نفت و گاز به نمایش درآمده است.

مهرداد ابراهیمی افزود: در نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت‌های نفت و گاز پارس، صنایع پتروشیمی،  شرکت ملی پتروشیمی، پایانه نفتی خارک، شرکت پالایش پخش فراورده‌های نفتی، فلات قاره و تولید کننده قطعات صنایع گاز و پتروشیمی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 1801566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha