۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۲:۰۰

همراه با نمايشگاه هجدهم ...

اظهار نظر دو نماينده مجلس هفتم درباره نمايشگاه كتاب

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم ، گفت : بايد تلاش كنيم تا محدوديت هايي كه سد راه نشر ، قلم ، بيان ، نوشتن و خواندن است برداشته شود .

به گزارش گروه فرهنگ و ادب مهر ، به نقل از ستاد اطلاع رساني هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب " علي احمدي " نماينده مردم ممسني در مجلس شوراي اسلامي گفت: اصولا مفاهيمي  كه با كتاب مرتبط است  مثل خواندن ، نوشتن يا ابزار نوشتن مثل قلم در ادبيات ديني بار ارزشي بسيارمثبتي دارند.

وي با اشاره به اولين آيه قرآن كه خداوند در آن به قلم سوگند  خورده است ، گفت: در حقيقت قلم و بيان رمز گشودن بسياري از گره هاست.

وي با اشاره به اينكه نمايشگاه كتاب و حوزه نشر نيز با همين مفاهيم سرو كار دارند افزود: كتاب اثر مثبتي  بر روح انسان دارد و با توجه به همه اينها اصولا هر فرد مسلمان و هر نهاد منبعث از انقلاب اسلامي به ويژه مجلس شوراي اسلامي بايد رويكرد مثبت به اين واقعيت داشته باشد و از همين منظر رويكرد مجلس هفتم به نشر مثبت است .

عبدالرضا مصري ، نايب  رييس كميسيون اجتماعي مجلس نيز گفت : نمايشگاه بين المللي كتاب روز به روز و سال به سال از نظر تنوع، مديريت و اقبال عمومي پيشرفت خوبي دارد.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس هفتم گفت: هيجان موجود در نمايشگاه كتاب تهران حتي براي افرادي كه اهل كتاب هم نيستند علاقه و انگيزه براي مطالعه ايجاد مي كند و حتي اگر عده اي براي وقت گذراني هم به اين محيط بيايند مي تواند مفيد باشد.

وي با اشاره به اينكه مجموعه نمايندگان مجلس مربوط به طبقه اي هستند كه به كتاب تعلق خاطر دارند گفت: اين علاقه مندي باعث مي شود تا تمام تلاش براين باشد كه موانع از سر راه ناشران براي چاپ كتابهاي جديد برداشته شود.

اين نماينده مجلس به مسئولان وزارت ارشاد توصيه كرد تا از فرصتي كه در مجلس هفتم فراهم شده است براي مطرح كردن لوايح مربوط به كتاب و نشر استفاده كنند . وي از موانع پيش روي حوزه نشر را ناسازگاري و ناهماهنگي اقتصادي علاقه مندان با قيمت كتاب دانست و گفت : مثلا كتابخانه هاي عمومي مي توانند بسيارموثر باشند .

کد خبر 180653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha