۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۱۸

حاشيه اي بر يك اختتاميه/

این سن دامنگیر است/تماشای تمام فیلمهای جشنواره توسط یک نفر

این سن دامنگیر است/تماشای تمام فیلمهای جشنواره توسط یک نفر

همدان - خبرگزاري مهر: مشتاقان سينما در همدان پس از سه سال دوري از امكان ديدن فيلم هاي جشنواره فجر، امسال با برگزاري مجدد اين جشنواره به صورت استاني در همدان با سينماها آشتي كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيين اختتاميه 23 امين جشنواره فيلم فجر شامگاه پنجشنبه در مجتمع بوعلي سينا همدان برگزار شد و برگزيدگان استاني آن نيز معرفي شدند.

*در بيرون محل برگزاري اختتاميه هيچ گونه بنري نصب نشده بود و اين در حالي است كه بنرهاي جشنواره تئاتر كودك ونوجوانان همچنان بر روي اين ساختمان نصب بود.

*در حالي كه  اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي دو روز قبل از برگزاري اختتاميه اقدام به ارسال پيامك گسترده به ميهمانان و دعوت از آنان كرده بود و ساعت برگزاري آن را ذكر نموده بود،  مراسم با 45 دقيقه تاخير برگزار شد.

* فضاي ورودي سالن با بنري از جشنواره 23 ام و همچنين تابلوهايي از هنرمندان و بازيگران ايراني تزيين شده بود.

* مسئولان ارشد استان در اختتاميه جشنواره فيلم فجر در همدان حضور نداشتند وعلي رغم دعوت از مدير كل جديد سياسي امنيتي - استانداري  وي براي توديع خود به  دماوند رفته بود و از استانداري همدان نيز احسان شهابي كه معاون مدير کل دفتر امور اجتماعي استانداري است در اين مراسم حضور يافته بود اما  اسد الهي قائم مقام  موسسه رسانه هاي تصويري  و هنري نيز از ميهمان اختتاميه بود.

*از ديگر ميهمان ويژه اين مراسم نيز مي توان به  شهردار بهار اشاره كرد كه از وي نيز به علت حمايت هايش  در پايان مراسم تقدير شد، گفتني است شهرداري بهار اسپاسنسر اصلي برگزاري جشنواره در همدان بوده و هزينه ايجاد سيستم پخش ديجيتال را در  سينما قدس همدان پرداخت كرده است.

*مدير كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان  در اين مراسم با تقدير از همه افرادي كه زمينه برگزاري مجدد جشنواره را در همدان فراهم كرده بودند، گفت: معاون سياسي وقت( علي اكبر فاميل كريمي ) همه استان را بسيج كرد  تا بتوانيم اين جشنواره را در استان برگزار كنيم كه از وي تشكر مي كنم.

* مدير استانهاي  دبيرخانه فيلم فجر از ابتكار جالب برگزاري امسال در جشنواره خبر داد وگفت: در تاسيسات هسته اي فردو و نطنز نيز براي دانشمندان هسته اي فيلم ها به نمايش درآمد كه  مورد استقبال آنان در شرايط سخت كاري قرار گرفت.

* گروه موسيقي سنتي فارابي نيز در اين مراسم اقدام به اجراي سه اثر با كلام و يك اثر بي كلام  كرد كه با استقبال پر شور تماشاچيان مواجه شد به طوري كه عده اي  پس از پايان اجراي براي گروه دسته گل هديه بردند.

خوانده اين گروه خطاب به مدعوين گفت: اين سن دامن گير است وهر كس كه  يك بار در اين مكان اجرا كرده، بار ديگر نيز توفيق اجرا يافته است  وبعضي نيز آرزو مي كنند بتوانند اين جا بايستند و به اجراي موسيقي بپردازند، وي با اشاره به يكي از مدعوين  كه بر روي ويلچر نشسته بود اجراي خود را به او اهدا كرد.

اما در حالي كه خواننده گروه در حال خواندن سرود اي ايران بود اين كار وي  موجب شد عده اي از مدعوين از صندلي خود برخيزند و اقدام به هم نوايي با وي نمايند كه اين اقدام حاضران موجب  شد عده اي كه خود را جلو تر از مسئولان برقراري نظم سالن مي دانستند، اقدام به درخواست از افراد بلند شده براي نشستن كردند كه اين در خواست باعث برخورد لفظي بين مدعوين شد.

* از هیئت  داوران جشنواره در همدان نيز تقدير شد از جمله داوران مي توان به باباك رضا پور ، حسين صفي  وميثم صابري اشاره كرد.

*  در كليپ تصويري كه از برگزاري و آماده سازي جشنواره در همدان پخش شد، بيشترين استقبال  از برگزاري فيلم ها در سينما قدس روي داده بود به طوري كه مردم در برابر سينما صف كشيده بودند كه اين رويداد در مجتمع آويني رخ نداد.

*فرماندار همدان نيز در نظر سنجي  از فيلم هاي برگزار شده  شركت كرده بود ودر اكران فيلم ها در مجتمع آويني همدان در اخرين سانس ها حضور داشته است .

*  تعدادي از منتخبين براي دريافت هديه خود به همدان نيامده بود ونماينده خود را فرستاده بودند که در اين بين پوران درخشنده كه خود همداني است به دليل پيش دستي كرماني ها در دعوت از او  براي حضور در اختتاميه استاني كرمان، نتوانسته بود به همدان بيايد اما نماينده وي كه براي دريافت جايزه فيلم "هيس  دخترها فرياد مي زنند" به روي سن رفته بود، از قول او گفت: درخشنده قول داد كه براي اكران نوروزي فيلم به همراه بازيگران به همدان مي آيد.

* در پايان مراسم در اقدامي قابل تقدير از بهترين تماشاگر جشنواره تقديرشد، مجيد سماواتي كه از علاقه مندان به تئاتر وسينما است تمام 28 فيلم  نمايش داده شده در همدان را ديده است، وي در حالي كه مي خواست به كمك ديگران به سختي با وليچرش از پله هاي سن بالا رود، مسئولان به سراغ او آمده ولوح تقديرش را تقديمش كردند.

کد خبر 1815532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha