۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۳۶

شعاعی به مهر خبر داد:

سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود

سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود

قم - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر داد.

علی اصغر شعاعی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سومین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بخش کتبی در اواخر فروردین ماه و بخش شفاهی در نیمه اول اردیبهشت ماه 92 برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر به جشنواره ملی دانشجویان کشور معرفی می شوند افزود: تاکنون 10 دوره از این مسابقات سراسری از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور نفرات برتر دانشکده های علوم قرآنی برگزار می شود.

مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: از سال 89 با افزایش بخش مسابقات کارمندان و اساتید این مسابقات با عنوان المپیاد قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شده است.

وی گفت: در بخش شفاهی، دانشجویان در رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء به صورت حضوری و در رشته های مداحی، سخنرانی، تواشیح، دعاخوانی و اذان و اساتید در رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، کارمندان در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ پنج جزء و اذان در اردیبهشت ماه سال 92 به رقابت می پردازند.

شعاعی بیان کرد: در بخش کتبی دانشجویان در رشته های دیدگاه  و سیره معصومین، احکام، فرازهایی از قرآن و عترت، مفاهیم قرآن، قرآن شناسی، ترجمه و مفردات قرآنی و اساتید و کارکنان در رشته های تفسیر اساتید و احکام کارمندان 2 رشته در بخش های اساتید و کارمندان در اواخر فروردین ماه سال 92 به رقابت می پردازند.

وی گفت: لازم به ذکر است که سومین دوره المپیاد در مجتمع یاوران مهدی واقع در جمکران برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: مرحله مقدماتی بخش شفاهی در بهمن ماه در کلیه دانشکده ها برگزار شده که نفرات برتر به المپیاد راه یافته اند.
 

کد خبر 2010281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha