۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۲۷

گزارش خبری/

سامان نگین صورتی رنگ چهارمحال و بختیاری/ خروشان شدن رودخانه زاینده رود

سامان نگین صورتی رنگ چهارمحال و بختیاری/ خروشان شدن رودخانه زاینده رود

سامان - خبرگزاری مهر: باز شدن شکوفه های صورتی و سفید رنگ درختان میوه در وسعتی بیش از 12 هکتار در منطقه سامان چهارمحال و بختیاری در کنار خروشان شدن رودخانه زاینده رود جلوه خاصی به منطقه بخشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سامان یکی از مناطق زیبای گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در نزدیکی شهرکرد و در فاصله  حدود 105 کیلومتری اصفهان قرار دارد.

رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری از این منطقه می گذرد و این منطقه به واسطه داشتن این رودخانه دارای باغات میوه بسیاری از جمله گردو، بادام، هلو، سیب، آلبالو و... است.

بادام و گردو این منطقه از شهرت بالایی برخوردار است و این در حالی است که بادام منطقه توانسته در بازارهای جهانی بازار پسندی بالایی پیدا کند و حجم بسیار زیادی از بادام تولیدی این منطقه صادر می شود.

هم اکنون در فصل بهار،  باز  شدن یکباره شکوفه های درختان موجب شده است منطقه در قسمت وسیعی به رنگ صورتی و در قسمت وسیع دیگری به رنگ سفید درآمده  و زیبایی منطقه به گونه ای است که نمی توان با کلمات بیان کرد.

باز شدن شکوفه ها درمنطقه سامان چشم انداز بسیار نادر در منطقه زاگرس ایجاد کرده است از طرفی دیگرپیچیدن عطر و بوی مطبوع شکوفه های  درختان در منطقه جذابیت منطقه را چندین برابر کرده است.

رودخانه زاینده رود، این رود بسیار زیبا نیز در منطقه خروشان تر از پیش در میان شکوفه های درختان از زیبایی و جلوه خاصی برخوردار شده است و افزایش دبی آب رودخانه افزایش پیدا کرده است و  خروشان شدن رودخانه در کنار پل زمانخان موجب شیری رنگ شدن آب شده است و جذابیت منطقه بیشتر از پیش شده است.

در منطقه سامان روستاهای تاریخی و گردشگری  بسیاری از جمله هوره، سوادجان،یاسه چاه و ... وجود دارد که دارای قلعه های تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیاری هستند.

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت مناسب آب و هوا در ایام نوروز تا کنون، بیان داشت: مساعد بودن هوا و گرم شدن هوا موجب باز شدن یکباره شکوفه ها در منطقه شده است واین امر جلوه ویژه ای به منطقه بخشدیده است.

محسن حیدری با اشاره به اینکه جاذبه های گردشگری در منطقه سامان بسیار زیاد است، یادآور شد: فصل گردشگری در این منطقه آغاز شده است و هر روز مسافران بسیاری وارد منطقه می شوند.

وی تاکید کرد: استقبال مسافران اززمان آغاز مسافرت های نوروزی در این منطقه تاکنون بسیار خوب بوده است و مسافران از خدمات ارائه شده تاکنون رضایت داشته اند.

 

کد خبر 2023997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha