۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

قاسمی عنوان کرد:

سه فاز پارس جنوبي در سال 92به بهره‌برداری مي‌رسد

سه فاز پارس جنوبي در سال 92به بهره‌برداری مي‌رسد

بوشهر - خبرگزاری مهر: وزير نفت از راه اندازي فازهاي 12، 15 و 16 پارس جنوبي در سال جديد خبر داد و گفت: بهره برداري از ميادين نفت و گاز مشترك از اولويت هاي كاري وزارت نفت در سال 92 است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: با راه اندازي فازهاي 12، 15 و 16 ميدان  گازي پارس جنوبي در سال 92، حجم توليد گاز كشور افزايش قابل توجهي خواهد داشت.

وزير نفت تاكيد كرد: امسال فازهاي 15 و 16 در مدار توليد قرار مي گيرد و همچنين فاز 12 نيز كه اواخر سال گذشته بخش تاسيسات آن آماده راه اندازي شده است، به ثمر مي‌نشيند.

وي يكي از مهمترين برنامه‌هاي وزارت نفت در سال جديد را علاوه بر توسعه  ميدان گازي پارس جنوبي، توجه به ديگر ميادين مشترك از جمله حوزه غرب كارون دانست و گفت: پالايشگاه ستاره خليج فارس كه مي تواند حجم توليد  بنزين كشور را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد نيز امسال افتتاح مي‌شود.

 قاسمي در ادامه با توجه به در پيش بودن هجدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي، به اهميت حضور پررنگ بخش خصوصي در آن اشاره كرد و  اظهار داشت: پيش از اين شركت‌هاي دولتي به عنوان تابلوي عملكرد شركت‌هاي  خصوصي سعي مي‌كردند تا با ارائه پروژه‌هاي اجرا شده توسط اين شركت‌ها در نمايشگاه‌هاي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي، توانمندي‌هاي آنها را به نمايش در آوردند، اما  در نمايشگاه امسال شركت هاي خصوصي به طور مستقل به ارائه توانمندي‌هاي خود خواهند پرداخت.

کد خبر 2024719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha