۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۷:۵۵

میراسماعیلی در گفتگو با مهر:

جوانگرایی در جودو را آغاز کرده‌ایم/ با تیمی جوان به مسابقات آسیایی می‌رویم

جوانگرایی در جودو را آغاز کرده‌ایم/ با تیمی جوان به مسابقات آسیایی می‌رویم

مدیر تیم‌های ملی جودو گفت: از سال گذشته جوانگرایی را آغاز کرده و اکنون با تیمی جوان راهی مسابقات قهرمانی آسیا می شویم تا برنامه های خود را برای موفیت در بازیهای آسیایی پیگیری کنیم.

آرش میراسماعیلی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: لازمه ترسیم آینده ای روشن برای جودو کشور اعتماد به جوانانی است که برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت سخت تلاش می کنند و توانسته‌اند خود را تیم ملی تحمیل کنند. هدف ما موفقیت در بازیهای آسیایی اینچون 2014 است و برنامه های گسترده ای را برای رسیدن به این مهم از سال پیش تدوین کرده گام به گام آن را پیگیری می‌کنیم. 

وی ادامه داد: راهی را که آغاز کرده ایم بدون خطر نیست و تبعاتی از جمله شکست و ناکامی  را برای ما به دنبال خواهد داشت ولی این باعث نمی شود که از اعتماد به جوانان دست برداریم، هیچ سدی نمی‌تواند مانع حرکت رو به جلوی جودو ایران شود و از شکست های احتمالی نیز برای رسیدن به پيروزیهای آتی درس خواهیم گرفت.
 
نایب رئیس فدراسیون جودو به مسابقات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا 30 فروردین تا اول اردیبهشت در دو بخش تیمی و انفرادی به میزبانی تایلند در بانکوک برگزار می شود که ما در هر دو بخش به میدان می رویم.
 
میراسماعیلی در خصوص نحوه انتخاب اعضای تیم گفت: در کنار مسابقات انتخابی که برگزار شده ، نظم و انضباط اردونشینان، عملکرد فنی در تمرینات ، تست های آمادگی جسمانی و از همه مهمتر جوانی جودوکاران در انتخاب نفرات اصلی نقش دارند.
 
مدیر تیم های جودو به مسابقات جهانی برزیل اشاره کرد و گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابتهای جهانی را نیز پیش رو داریم که  نحوه عملکرد و نتیجه ای که جودوکاران در تایلند کسب می کنند در انتخاب آنها برای مسابقات جهانی اهمیت دارد چرا که تلاش ما اعزام تیم با ترکیب کامل به مسابقات برزیل می باشد.
 
نایب رئیس فدراسیون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 91 با وجود حواشی متعدد و کمبود بودجه موفق شدیم تمام برنامه های خود را اجرا کنیم و سال جدید نیز به دلیل حضور در مسابقات جهانی و آسیایی در تمام رده های سنی سخت و پرترافیک خواهد بود که امیدواریم با کمک و همدلی اهالی این رشته بتوانیم حضوری موفق داشته باشیم.

میراسماعیلی به برنامه های آتی فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت: برنامه مسابقات داخلی برای تمام رده های سنی تدوین شده که یکی از آنها برگزاری مسابقات دوره ای تحت عنوان "تور داخلی" با پرداخت جوایز نقدی است که تشکیل رنکینگ داخلی برای جودوکاران از این مسابقات هدف اصلی است تا بتوانیم ورزشکاران مستعد و با آتيه ای را جذب کنیم.
 
وی همچنین به مسابقات رده های نوجوانان و جوانان نیز اشاره کرد و گفت: در این دو رده مسابقات جهانی و آسیایی و همچنین بازیهای آسیایی نوجوانان را نیز پیش داریم که اهمیت بالایی برای فدراسیون دارد. برای این رده سنی هم ضمن پیگیری اردوهای آماده سازی در داخل کشور ، بعد از امتحانات مدارس اردوی مشترکی در گرجستان تدارک دیده ایم تا آتیه سازان جودو کشور بتوانند از شرایط فنی خوب جودوکاران گرجستان در راه آماده سازی برای حضوری موفق در مسابقات پیش رو به بهره ببرند.
 
نایب رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی بانکوک از دوشنبه پنجم فروردین ماه آغاز شد و تا زمان اعزام ادامه خواهد داشت،  تیمی با میانگین سنی 21 سال راهی بانکوک می شوند، از این تیم انتظار معجزه نداریم ولی عملکرد مثبت همین جوانان برای ما اهمیت دارد.

تیم ملی جودو 27 فروردین ماه برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا راهی بانکوک خواهد شد.

کد خبر 2026234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha